Hirdetés

A Sony eddigi legrosszabbra értékelt játéka lett a Gran Turismo 7

|

Heves review bombingra sarkallta a Gran Turismo 7 közönségét a mikrotranzakciós botrány és a több napig tartó szerverleállás.

Hirdetés

A Gran Turismo 7 március 4-i megjelenésekor mindenki fellélegezhetett: megérte 9 évet várni a nagy múltú versenyszéria számozott folytatására, a Polyphony Digital ugyanis egy csodás vezetési élményt nyújtó játékot tett le az asztalra, amely egyaránt képes beszippantani a benzingőz megszállottjait és a kocasofőröket is.

Az idilli állapot azonban nem tartott sokáig, a GT7-et villámgyorsan utolérte a népharag, miután a napokban megjelent 1.07-es frissítés csökkentette a versenyekért nyerhető összegeket, jelentősen elnyújtva a drágább járgányok megszerzéséhez szükséges grindolást. A 27490 forintos játékban ráadásul minden korábbinál borsosabb áron mérik a menekülőutat jelentő mikrotranzakciókat, így nem csoda, hogy a közönség hamar kihegyezte a kaszát.

Hirdetés

A kritikusok által 87 pontosra értékelt szimulátor cikkünk írásakor több mint 5000 szavazat után 2.1 ponton áll a Metacritic felhasználói skáláján, amivel a Sony történetének leggyengébben szereplő címe. További lökést adott a heves review bombingnak, hogy a széria megalkotója, Kazunori Yamauchi nem sokkal a frissítés megjelenése után azzal igyekezett magyarázni a helyzetet, hogy az autók megvételének nehezítésével csak valószerűbbé akarták tenni az élményt. 

Erre persze sokan felvetették, hogy ezen logika mentén az lenne a legjobb, ha az autókat csak igazi pénzért lehetne megvenni, a valóságos árukon. Habár ettől még messze vagyunk, a szériára szakosodott GTPlanet kiszámolta, hogy a leghatékonyabb módszerrel a frissítés óta 17,8 órányi gyűjtögetést, vagyis 333 versenyt igényel a drágább autók megvétele. Az update előtt csak 10,9 óra/205 verseny volt az arány, ami jóval barátságosabb.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Nem nehéz hát megérteni a közönség felháborodását, bár még így is akadnak, akik szerint nincs itt semmi látnivaló, a játék azért van, hogy játszanak vele. Az egyik legismertebb Gran Turismo streamer, Steve "SuperGT" Alvarez Brown mindenesetre nem ért egyet velük, és bejelentette, hogy már csak elvből sem fog a GT7 mikrotranzakcióihoz nyúlni, mivel a frissítés óta "indokolatlanul időigényessé" vált a kreditek megszerzése. Magyarán ő is azt sugallja, amit sokan mások, hogy a Polyphony Digial egyszerűen csak így akarja rákényszeríteni az embereket, hogy akár 13-14 ezer forintnyi dollárt is kifizessenek egyetlen autóért, ha nincs 20 szabad órájuk a megszerzésére.

A játék felhasználói értékelésein a Roulette Ticket-rendszer sem segít, ami a közösségi vélemények alapján nem igazán jeleskedik a komolyabb nyeremények kiosztásában, sőt,  egyes vélekedések szerint direkt úgy van beállítva, hogy sose dobjon értékesebb jutalmakat. A versenyezni vágyó közösségnek pedig azzal is meg kellett küzdenie, hogy a szerverek karbantartása miatt március 17-én több mint 24 órára elérhetetlenné vált a játék, ami felvetette a kérdést, hogy miért kell állandó online kapcsolat az offline versenyekhez is.

Összességében tehát a szinte hibátlan rajt után mély kátyúba navigálta magát a Sony és a Polyphony, de ha akarnák, viszonylag könnyedén megmenthetnék a helyzetet. Kíváncsian várjuk, hogy lépnek-e valamit, vagy megvárják, míg a közönség beletörődik a változtatásba.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)