A Gran Turismo 7 március 4-i megjelenésekor mindenki fellélegezhetett: megérte 9 évet várni a nagy múltú versenyszéria számozott folytatására, a Polyphony Digital ugyanis egy csodás vezetési élményt nyújtó játékot tett le az asztalra, amely egyaránt képes beszippantani a benzingőz megszállottjait és a kocasofőröket is.
Az idilli állapot azonban nem tartott sokáig, a GT7-et villámgyorsan utolérte a népharag, miután a napokban megjelent 1.07-es frissítés csökkentette a versenyekért nyerhető összegeket, jelentősen elnyújtva a drágább járgányok megszerzéséhez szükséges grindolást. A 27490 forintos játékban ráadásul minden korábbinál borsosabb áron mérik a menekülőutat jelentő mikrotranzakciókat, így nem csoda, hogy a közönség hamar kihegyezte a kaszát.
A kritikusok által 87 pontosra értékelt szimulátor cikkünk írásakor több mint 5000 szavazat után 2.1 ponton áll a Metacritic felhasználói skáláján, amivel a Sony történetének leggyengébben szereplő címe. További lökést adott a heves review bombingnak, hogy a széria megalkotója, Kazunori Yamauchi nem sokkal a frissítés megjelenése után azzal igyekezett magyarázni a helyzetet, hogy az autók megvételének nehezítésével csak valószerűbbé akarták tenni az élményt.
Erre persze sokan felvetették, hogy ezen logika mentén az lenne a legjobb, ha az autókat csak igazi pénzért lehetne megvenni, a valóságos árukon. Habár ettől még messze vagyunk, a szériára szakosodott GTPlanet kiszámolta, hogy a leghatékonyabb módszerrel a frissítés óta 17,8 órányi gyűjtögetést, vagyis 333 versenyt igényel a drágább autók megvétele. Az update előtt csak 10,9 óra/205 verseny volt az arány, ami jóval barátságosabb.
Nem nehéz hát megérteni a közönség felháborodását, bár még így is akadnak, akik szerint nincs itt semmi látnivaló, a játék azért van, hogy játszanak vele. Az egyik legismertebb Gran Turismo streamer, Steve "SuperGT" Alvarez Brown mindenesetre nem ért egyet velük, és bejelentette, hogy már csak elvből sem fog a GT7 mikrotranzakcióihoz nyúlni, mivel a frissítés óta "indokolatlanul időigényessé" vált a kreditek megszerzése. Magyarán ő is azt sugallja, amit sokan mások, hogy a Polyphony Digial egyszerűen csak így akarja rákényszeríteni az embereket, hogy akár 13-14 ezer forintnyi dollárt is kifizessenek egyetlen autóért, ha nincs 20 szabad órájuk a megszerzésére.
As a matter of principle, I will never do a single microtransaction EVER on GT7.
— Steve Alvarez Brown (@_SuperGT) March 17, 2022
The game has definitely got a to a point whereby it's unreasonably time consuming for the average player to gain credits.
Don't get me started on the roulette spins either 💀
A játék felhasználói értékelésein a Roulette Ticket-rendszer sem segít, ami a közösségi vélemények alapján nem igazán jeleskedik a komolyabb nyeremények kiosztásában, sőt, egyes vélekedések szerint direkt úgy van beállítva, hogy sose dobjon értékesebb jutalmakat. A versenyezni vágyó közösségnek pedig azzal is meg kellett küzdenie, hogy a szerverek karbantartása miatt március 17-én több mint 24 órára elérhetetlenné vált a játék, ami felvetette a kérdést, hogy miért kell állandó online kapcsolat az offline versenyekhez is.
Összességében tehát a szinte hibátlan rajt után mély kátyúba navigálta magát a Sony és a Polyphony, de ha akarnák, viszonylag könnyedén megmenthetnék a helyzetet. Kíváncsian várjuk, hogy lépnek-e valamit, vagy megvárják, míg a közönség beletörődik a változtatásba.