A Reach3 Insights és Lenovo közös felmérésében összesen 900 amerikai, német és kínai női gamert kérdeztek saját videojátékos szokásaikról, és arról, mit gondolnak a női nem játékokban való megjelenítéséről. Kiderült, 59%-uk titkolja a játékon belül a nemét. Az egyik megkérdezett hölgy azt mondta például, hogy az MMORPG-kben azért indít általában férfi karaktert, hogy a többi játékosban még csak fel se merülhessen az, hogy ő igazából nő.
Úgy fogalmazott, minderre azért van szükség, hogy random férfiak ne kezdjenek el vele flörtölni a játékban, és ne küldözgessenek neki kéretlen üzeneteket vagy épp fotókat - van egy sanda gyanúnk arról, mi szerepelhet a hódolat kifejezésére szánt fényképeken.
A megkérdezettek 77%-a mondta azt, hogy játék közben nemi megkülönböztetést, diszkriminációt tapasztalt. 70%-uk játékbéli vélt vagy valós képességeivel kapcsolatban kapott valamiféle megjegyzést, 44%-uk pedig "kéretlen párkapcsolati ajánlatokkal" szembesült. Bár a kutatás rámutatott, hogy meglehetősen gyatra a többi játékos hozzáállása a hölgyekhez, az azért kiemelendő, hogy a női játékosok alapvetően elégedettek azzal, ahogy nemük ábrázolva van a fejlesztők által - az AAA címek esetében 80, míg az indie játékoknál 91%-uk boldog a reprezentáció miatt.
Vizsgálták továbbá azt is, mely zsánerek találnak be leginkább a hölgyeknél: a női gamerek 88%-a játszik kompetitív címekkel, 75%-uk akció- vagy túlélőjátékokkal, 66%-uk pedig valamiféle lövöldével üti el az időt. 61% örülne annak, ha a cégek létrehoznának csak nőkből álló e-sport csapatokat is.