Érdekesen alakult a videójátékos streaming szolgáltatások erőviszonya 2021 harmadik negyedévében - derül ki a Streaminglabs nemrég megosztott legfrissebb jelentéséből. A Microsoft által gondozott Mixer tavalyi kidőlésével három nagy szereplő maradt a piacon.
A Twitch vezető helye továbbra is megingathatatlannak tűnik, a második helyért versengő YouTube Gaming Live és a Facebook Gaming között azonban volt némi elmozdulás.
A Streaminglabs szerint ugyanis a legutóbbi negyedévben már a Facebook állhatott fel a dobogó középső fokára, vagyis a YouTube Gaming hiába csábított át a Twitch-től több népszerű streamert is, egyelőre nem hoztak áttörést az exkluzív szerződésesek.
Ami a konkrét számokat illeti, a Twitch közvetítéseit 5,79, a Facebook Gamingét 1,29, a YouTube Gaming Live-ét pedig 1,13 milliárd órán át nézték az emberek a vizsgált időszakban. Ennél is nagyobb a különbség, ha az összesen streamelt órák mennyiségét nézzük: a Twitch 222,9, a Facebook 17,1, a YouTube pedig "csak" 8,4 millió órányi műsornak adott otthont.
A három legnépszerűbb Esport-liga a LoL Championship Korea (25,2 millió nézett óra), az ESL Pro League (28 millió nézett óra) és a Valorant Masters (31,7 millió nézett óra) volt. A kiadók között a Riot Games vitte a prímet, mögötte a Rockstar Gamesszel és a T2-vel. A legnézettebb kategória a Just Chatting (707,53 millió nézett óra) lett, a játékok körében pedig az első helyet a GTA V (656,32 millió nézett óra) szerezte meg, őt követi a League of Legends (442,57 millió nézett óra).
A teljes jelentés itt olvasható.