Tavaly a The Last of Us sorozat és a Super Mario film, idén pedig a Fallout tévésorozat robbant be (és ne feledjük el, hogy jön a szintén kiváló Arcane 2. évada és az egyelőre óvatosan várt Borderlands mozifilm is), ami egyértelműen jelzi Hollywood felé, hogy a megfelelő alkotókat megtalálva hatalmas pénzeket lehet szakítani a játékipar slágercímeinek adaptálásával.
Jelenleg is számos feldolgozás formálódik a háttérben, az elkövetkező években dúskálni fogunk a videojátékos filmekben és sorozatokban, de élőszereplős Dragon Age produkció egyelőre nincs tervben, és a széria egyik atyjának véleménye alapján ez így van jól.
David Gaider vezető íróként vette ki a részét a Dragon Age franchise megalkotásában, amíg a BioWare-nél dolgozott, és a fejlesztő a Twitteren/X-en elmondta, hogy szerinte egy Dragon Age tévésorozatnak "többnek kellene lennie egy egyszerű adaptációnál" ahhoz, hogy felszínre hozza azt, ami a játék történetét egyedivé és érdekessé teszi, és nem tartja valószínűnek, hogy ezt sikerülne összehozni.
Gaider egyetértett az egyik felhasználóval abban, hogy az a probléma az olyan fantasy IP-k feldolgozásával, mint a Dragon Age, a The Elder Scrolls vagy a Baldur's Gate, hogy a videojátékok világán kívül ezek vizuális stílus szempontjából csak általános fantasyk, és az órákig tartó történeteik sem működnének olyan jól egy sorozatban, mint a játékban.
"Ha kiveszed az interaktivitást, akkor egy szokványos fantasy történet marad. Elég mélyre kell merülni ahhoz, hogy mindkettőből ki lehessen szűrni azokat az elemeket, amelyek egyedivé és érdekessé teszik őket. Nem lehetetlen, de többre lenne szükség egy rutinszerű adaptációnál."
Gaider elárulta, hogy tud róla, hogy készültek már animációs Dragon Age feldolgozások, de nem látta őket és nem is érdekli egyik sem, ráadásul emlékei szerint a készítők közül egyik sem volt különösebben érdekelt abban, hogy autentikus munkát végezzen. Az ő - talán alaptalan - feltételezése mindig is az volt, hogy az IP-t kényszerűségből ráerőltették az animációs csapatokra.
A tweetekből az is kiderült, hogy Gaider szerint melyik videojátékból lehetne jó tévésorozatot faragni a Dragon Age helyett, ő pedig a Disco Elysiumot vagy a Banisherst javasolta, de csakis egy feltétellel:
"Szeretnék látni egy David Lynch-stílusú Disco Elysiumot. Vagy talán Banisherst. Olyan furcsának és kísérletezőnek kellene lennie, mint a játéknak, különben nem lenne értelme. Ami persze azt jelenti, hogy sosem fog megvalósulni, de érdekes elgondolkodni azon, hogy mennyire furcsa is lehetne."
2022-ben már szóba került, hogy a dj2 Entertainment és az Amazon összefogásában adaptáció készül a Disco Elysium és a Life is Strange kapcsán is, de azóta egyik projektről sem hallottunk.
Szerintetek működhetne egy élőszereplős Dragon Age sorozat?
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!