Mi is írtunk arról, hogy Mick Gordon, a Doom Eternal zeneszerzője komolyan berágott az id Software-re, amiért a játék zenei albumára nem az általa mixelt dalok kerültek fel. Marty Stratton, a játék executive producere most egy hosszú nyílt levélben próbál meg tiszta vizet önteni a pohárba, miután a komponista kijelentései következtében sok támadás érte a stúdiót és a vezető hangdizájnerüket.
Szerinte az őket ért kirohanások jó része teljesen alaptalan, amik Gordon kijelentéseiből leszűrt téves következtetésekből erednek.
"Többen utaltak arra, hogy felelőtlenül és tiszteletlenül bántunk a játék zenéjével; mások azt gondolták, hogy nem adtuk meg Micknek a megfelelő időt vagy kreatív szabadságot, hogy valami mást vagy jobbat készíthessen el. A helyzet az, hogy egyik sem igaz."
Az egész azzal indult, hogy a stúdió bejelentette, a zenei albumot a Doom Eternal Collector's Edition tartalmazza majd. Hogy ez időben elkészüljön, a Mick Gordonnal kötött szerződés értelmében a zeneszerzőnek március elejére kellett volna leszállítania a legalább 12 számból álló OST (Original Soundtrack) albumot.
Ebbe Gordon beleegyezett, azonban február végén jelezte a stúdió felé, hogy a munkáltok sokkal több időt vesznek igénybe, mint azt eredetileg gondolta, így még négy extra hétre lenne szüksége az album összeállításához. Ezt az id Software jóváhagyta, még a szerződést is módosították, hogy a zeneszerző megkaphassa azokat a bónuszokat, melyek az időben leszállított muzsikáért jártak volna.
Mivel az áprilisi határidő közeledtével még mindig nem érkezett semmilyen zenei anyag a komponistától, így a stúdió ráállította a vezető hangdizájnert (akit a levélben Stratton csak Chadnek hív), hogy kezdjen el dolgozni egy albumon a játékban hallható zenék alapján, ha esetleg mégsem készülne el a megrendelt OST. A határidő beköszöntével Gordon ugyan elküldött néhány számot, azonban ezek nem ütötték meg a rá jellemző minőséget, és elmondta, hogy a befejezéshez még szüksége van némi időre.
Stratton ekkor jelezte neki, hogy a Chad által mixelt számok kerülnek majd a lemezre azok helyett, melyeket neki nem sikerült időben leszállítania. Ezeket az anyagokat a megjelenés előtt egy héttel még elküldték Gordonnak véleményezésre és utolsó változtatásokra.
Ezután meglehetősen furcsának találják a zeneszerző kirohanásait, melyekben azt írja, hogy a tudta nélkül változtattak a zenéin, nem is beszélve arról, hogy jelezték Gordonnak, hogy mennyi támadás éri a stúdiót a kijelentései miatt, aki ennek ellenére nem volt hajlandó tisztázni a félreértéseket. Noha nemrég érkezett egy nyilatkozat, miszerint szeretné jobb minőségben is elkészíteni a soundtracket, mi kifejezetten kíváncsiak vagyunk arra, hogy a föntiek fényében egészen pontosan hogyan sikerül majd megvalósítani ezt a projektet.