A 74 éves John Carpenter olyan kultfilmek dirigálásával írta be magát a történelembe, mint A menekülés New Yorkból, A dolog vagy a Nagy zűr kis Kínában, a gamerek viszont már jól tudhatják róla, hogy a bizony játékokat sem veti meg.
A horror mestereként is emlegetett direktor rendszeresen ki is fejti a véleményét a témában, januárban például a Halo Infinite-ről ejtett el néhány dicsérő szót, az Assassin's Creed Valhalla megjelenésekor pedig nem győzte méltatni a Ubisoft vikinges kalandját. Ezek után azt gondolhatnánk, hogy egy olyan remekműnek tartott játék, mint a Red Dead Redemption 2 egyenesen elvarázsolta, ám ez bizony koránt sincs így.
Carpenter nemrég a The New Yorkernek adott interjút, ahol szóba került a gaming és az RDR2-is, a mester pedig kifejtette, hogy kénytelen volt hamar otthagyni a 2018-ban megjelent vadnyugati mókát, mivel még a lovára sem tudott felszállni. A riporter először nem hitt neki, majd miután a rendező megerősítette, hogy igazat mond, igyekezett együttérzően beismerni, hogy ő sem jó a játékokban. Carpenter azonban nem hagyta magát, és elmagyarázta a helyzetet:
"Ennyi évnyi játék után már elég jó vagyok. De abban a játékban szörnyű voltam. Az irányítás nem volt intuitív, legalábbis számomra. De azt hiszem, hogy mindenki más jól érezte magát vele. Népszerű játék volt."
A rendező tehát az irányítás hiányosságait okolja a korai búcsúért, ami abszolút legitim kritika, hiszen sok más játékos (pl. itt és itt) is panaszkodott rá, s anno mi is ezt emeltük ki a Red Dead Redemption 2 egyik negatívumaként.
Carpentert több kérdéssel is megkínálták a videojátékokkal kapcsolatban, melyekre válaszolva elárulta, hogy az 1992-es Sonic the Hedgehoggal kóstolt bele a műfajba, majd a fia révén további címekkel is megismerkedett. A rendező abba is beavatta az olvasókat, hogy régi és újabb játékokban is örömét leli, mostanság a szerinte már jó állapotúra kalapált Fallout 76 ejtette rabul, a Horizon Forbidden Westet pedig egyenesen "elképesztőnek" nevezte.