A loot boxok és játékon belüli vásárlások ellen sokan azzal szoktak érvelni, hogy szerencsejáték-függőséget okozhat, főleg a fiatalabb játékosoknál. Ez persze nem minden esetben igaz, de most megismerhetünk egy valódi sztorit, ami azt bizonyítja, hogy sajnos benne van a dolog a pakliban.
A 19 éves Kensgold a Star Wars Battlefront Reddit oldalán osztott meg egy hosszú bejegyzést, amiben azt taglalja, hogy már 14 éves kora óta szerencsejáték-függő. Egy építkezős mobiljátékkal kezdődött az egész, amiben egyre többet költött prémium szolgáltatásokra, hogy versenyben maradhasson a többiekkel szemben. Később áttért az erősen pay-to-win The Hobbit: Kingdoms of Middle-earth játékra, amiben 2015 nyarára nagyjából 800 dollárt, egész évben pedig több mint 4000 dollárt költött el az ilyen játékokban.
A játékos azt állítja, hogy az utóbbi két évben nagyjából 10407 dollárt (~2.7 millió forint) tapsolt el különféle tranzakciókra, de a valódi szám valószínűleg még ennél is magasabb lehet. Kensgold aztán megvette a CS:GO-t, amiben ugyan nem szerezhetünk olyan cuccokat, amelyek módosítanák a játékmenetet, viszont mind tudjuk, hogy mekkora piacuk van a skineknek. A játék minden elköltött 9 dollár után dob egy steames játékkártyát, történetünk hőse pedig 198 ilyen kártyát gyűjtött össze, ezzel számításai szerint közel 1746 dollárt elköltve a játékban.
Kensgoldot egyedül neveli az édesanyja, de szerencsésnek érzi magát, mert viszonylag biztos anyagi háttérrel rendelkeznek, ráadásul elmondása szerint a szülő is felismerte a problémát és mindenben segíti gyermekét. Azonban a 19 éves játékos úgy gondolja, hogy nem mindenki van ilyen helyzetben, és komoly szabályozásokra van szükség a mikrotranzakciók terén. Ráadásul a Star Warsnak rengeteg kiskorú rajongója van, akik idővel biztosan meg akarják majd szerezni a legjobb cuccokat a loot boxokból, így sokkal jobban ki vannak téve a rendszer veszélyeinek, mint idősebb társaik.
Kensgold nem a kiadókat hibáztatja a függőség kialakulásáért, tudja, hogy az ő döntése volt a sok játékon belüli pénzköltés, de úgy gondolja, hogy a mikrotranzakciók sokkal veszélyesebbek, mint azt elsőre hinnénk, még úgy is, hogy ilyen szintű függőség valószínűleg csak a játékosok egy kis részénél alakul ki. Élvezi a Star Wars Battlefront 2-t, szerinte remek munkát végeztek a fejlesztők, viszont nyílt levelével fel szeretné hívni a figyelmet a problémára, ami mostanában egyre több játékban jelentkezik.
Ti milyen gyakran szoktatok játékban pénzt költeni?