Hirdetés

Jack Keane - Teszt

|

Ha igazán jó Point 'n Click kalandjátékra vágyunk, melynek humora még az edzettebbek rekeszizmát is megizzasztja, akkor a Lucas Arts termékeit érdemes keresni a polcokon. Talán éppen ezért érthető, hogy az említett cég alkotásainak hangulatával próbálják megnyerni kegyeinket a Jack Keane fejlesztői.

Hirdetés

A Day of the Tentacle és a Return to Monkey Island igazi mérföldkövek a kalandjátékok piacán. Egyedi látványviláguk és a hozzájuk párosuló jellegzetes humor már sok fejlesztÅ‘csapatnak adott ihletet, azonban eddig senkinek sem sikerült igazán kimagaslót alkotnia a próbálkozók közül. A Deck 13-nál a jól bevált formulát kezdték el követni, majd saját ötleteikkel megfűszerezve tálalják elénk Jack Keane kalandjait, ami talán a Monkey Island-hoz hasonlítható leginkább, fÅ‘leg a cselekmény helyszínéül szolgáló parányi sziget miatt. Kalandjaink során rengeteg rejtvény vár megoldásra, amelyeket gyakran nem az ép elme vagy a logika segít áthidalni, hanem éppen az elborultság vagy a teljes elmebaj. És ez így a nyári fülledt hÅ‘ség közepén éppen jól is jöhet.

„Elmesélem Elmebajos Elméletem..."

Mivel kalandjátékról beszélünk, lennie kell egy jó történetnek. Na most ez lehet izgalmas, érdekfeszítÅ‘ és elgondolkodtató, nagy filozófiai kérdéseket feszegetÅ‘ eposz, de a Jack Keane alkotói a könyvtárak helyett valamelyik kocsma pultjánál kereshették az ihletet. Végül néhány pohár fenekének a megvizsgálása után jöhetett a nagyszerű történet. Van egy nagyon gonosz bácsi, aki persze még gonoszabbá válik attól, hogy a nevében egy hangzatos „Doktor" titulust is elhelyez, ettÅ‘l persze még okosabbnak és ravaszabbnak hangzik. Persze a doktor utáni névnek már misztikusnak is kell lennie, így mindössze egyetlen betű ad lehetÅ‘séget arra, hogy kitaláljuk teljes nevét. Szóval adott Dr. T. (aki nem egy Mr. T.) és az Å‘ világmeghódító terve, melynek eredményeképpen a gyarmatosítás virágkorát élÅ‘ Brit Birodalom majd szépen térdre roskad. De ugyan miképp is lehetne a briteket megadásra kényszeríteni? Hát úgy, hogy elvesszük tÅ‘lük legkedvesebb narkójukat, a teát. Dr. T. ehhez kifejleszt egy otromba vegetáriánus húsevÅ‘ növényfajt, melynek legfÅ‘bb tápláléka maga a teafű. A mutáns növények seregének hadba állításával már valósággá is válhatnak a hódító tervek. KellÅ‘en abszurd történet, nemde? Persze a királynÅ‘ parancsára érkezik is az éppen aktuális 007-es, hogy megmentse a napot és a délutáni teapartikat. Ez a valaki pedig nem más, mint valaki egészen más, mint Jack Keane...

 

Mellékből főszereplő

A történet központi figurája, Jack Keane pont az a szerencsétlen figura, akinek soha semmi köze az eseményekhez, mégis belekeveredik valamibe. A történet elején azt a megbízást kapjuk, hogy a titkosnak nem nevezhetÅ‘ ügynököt, Montgomeryt áthajózzuk az óceánon a rejtélyes szigetre, ahol a gonosz Dr. T. tanyázik. Montgomery ügyetlenségeinek hála, a szigethez leszünk láncolva, majd annak érdekében, hogy túléljük az elÅ‘ttünk álló kalandokat, folyamatosan segítenünk kell a titkos ügynököt, ennek következtében elképesztÅ‘en humoros események szövÅ‘dnek. Egyik alkalommal például a saját hajónkat kell elsüllyesztenünk azért, hogy kihalászhassunk egy deszkát, amivel a magas kényelmi igényekkel rendelkezÅ‘ Montgomery folytathatja útját két sziklaszirt között. A történet során találkozunk majd Jack Keane „kötelezÅ‘-barátnÅ‘jelöltjével", a nem kicsit vonzó Amandával, ráadásul a késÅ‘bbiekben még Å‘t is irányíthatjuk majd az elÅ‘rejutás érdekében.

 

Egy cél, két út

Gyakran találkozunk majd olyan pillanatokkal, amikor küldetésünk sikeres teljesítése érdekében válaszút elé érkezünk. A szemünket szúró problémákra gyakran több gyógyír is létezik, csupán azt kell eldöntenünk, hogy melyik módszert próbáljuk alkalmazni. Ez végeredményben nagyban emeli az újrajátszás értékét, hisz rengetegféleképpen érhetjük el a történet fináléját. Ugyan a játék tempója néha kissé belassulhat, esetenként az egész pályán oda-vissza kell futnunk többször is, hogy a feladatunkat végrehajthassuk. Azonban szerencsére kellően kiegyensúlyozott az egész, és nem kell attól tartani, hogy folyamatosan ugyanazokon a helyszíneken rohangálunk végig. De a kisebb üresjáratok ellenére is rengeteg alkalmunk lesz nevetni és szórakozni a kellően korrekt 15-20 órás játékidő alatt, ugyanis a játékot átjárja a morbid és frenetikus humor. Néha még egy-két utalást is elcsíphetünk, így ha jól figyelünk a dialógusokra, akár rejtett Csillagok háborúja sorokat is meghallhatunk vagy a háttérben akár egy Indiana Jones maskarát is megpillanthatunk! Nesze neked LucasArts!

 

Kalandozás egérrel

Az irányítás szinte a végletekig le lett egyszerűsítve, egyetlen kattintással véghezvihetjük a kívánt akciókat. A 3D-s környezetből összegyűjthetünk és kombinálhatunk tárgyakat és eszközöket. Ha egerünket egy alkalmazható avagy akciókész tárgy fölé csúsztatjuk, kurzorunk azonnal megváltozik, egyértelműen jelezve a kattintás következményeit. Sajnos a kamera irányítása nem áll rendelkezésünkre, így bár néha nagyon szeretnénk, nem nézhetünk körbe, és nem gyönyörködhetünk a környezetünkben, de legalább kényelmesen és egyszerűen segíthetjük Jack Keane-t a kalandok során.

 

Meglátni és megszeretni

A grafika egyszerű és kidolgozott is egyben. Kellemes kis színben pompázó mesebeli világot alkottak a Deck 13 fejlesztői. A környezet rendkívül egyszerű, de aprólékos is. A karakterek szerethetők és mulatságosak rajzfilmszerűségük miatt. Jack szimpatikus, hős jellegű, Amanda csinos és vonzó, míg Montgomery megmosolyogtató, főleg a hatalmas bajsza miatt. Mindezért szerencsére nem szükséges titokban Paksra csatlakozni, a gyengébb gépeken is könnyedén eltáncol ez a mókás kis kalandjáték.

Meggyőzött

A Jack Keane ugyan még csak Németországban elérhetÅ‘ német nyelven, de nincs semmi akadálya annak, hogy hamarosan a határokat átlépve is sikeressé váljon. Ugyan kissé Monkey Island koppintás szaga van eleinte az egésznek, de ahogy egyre jobban belemélyül az ember, valami egészen más keríti a hatalmába. A profin megírt dialógusok, a szerethetÅ‘ és kellemes grafika és a sírógörcsös humor a játék igazi nagy erénye. Nem a pörgésrÅ‘l szól a játék, és nem is a hosszú gondolkodásról. Egyszerűen leül elé az ember és játszatja magát, amitÅ‘l ugyan nem válik izgalmassá a játék, de mindenképpen kellemes kikapcsolódást jelent. Így nyáron a hÅ‘ségben pedig talán épp jó, ha nem egy pörgÅ‘s FPS-szel izzasztom meg magam, hanem hagyom, hogy kifolyjon az agyam, és eljátszogassak egy igazán jó játékkal.

Ami tetszett
Ami nem tetszett
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)