Akárcsak több más emlékezetes játék, a 2012-ben debütált Dear Esther is modként kezdte pályafutását. A Halfe-Life 2-t is hajtó Source motorra írt alkotás a maga idejében valóban egyedinek számított minimalista játékmenetével, minek során a skóciai Hebridák egyik zord szigetén sétálhattunk, és eközben a narrátor által felolvasott levéltöredékekből lassacskán összeállt drámai történet.
Valószínűleg a The Chinese Room fejlesztői sem gondolták volna, hogy az explorációra, illetve különböző érzelmek közvetítésére kihegyezett, kritikai és kereskedelmi szempontból egyaránt sikeres játékuk kisebbfajta forradalmat indít el, és megteremti a sétaszimulátorok kategóriáját.
Később készült egy némileg kibővített (Jessica Curry például további dallamokat komponált hozzá), Unity motorra átültetett verzió is, amelyben már nemcsak a PC-s játékostábor, hanem a konzolos közönség is elmerülhetett. Ezt, vagyis a Dear Esther: Landmark Editiont tette most átmenetileg ingyenessé a Steamen a stúdió, amely egyszerre ünnepli a játék 10. évfordulóját, valamint csinál némi hírverést legújabb megjelenése, a március 1-jén elrajtoló Little Orpheus számára. Utóbbit PC-n, PS4-en, PS5-ön, Xbox One-on és Xbox Series X|S-en is megtaláljuk majd a következő hónap elejétől.
Az ingyenes Dear Esther: Landmark Edition promóciós időszaka február 16-án 16 órakor jár le, ennyi időtök marad rá, hogy hozzáadjátok Steam-fiókotokhoz a játékot, amely olyan alkotásokat inspirált, mint a Gone Home, a Firewatch, a The Vanishing of Ethan Carter, a What Remains of Edith Finch vagy éppen az Everybody's Gone to the Rapture (ezt szintén a The Chinese Room fejlesztette PC-re és PS4-re).