Nem mostanában kezdődött, hogy a kiadók, fejlesztők, illetve a különféle digitális piacterek szó szerint ingyen vágják hozzánk játékaikat, de a pandémia alatt pörgött csak fel igazán ez a gyakorlat. A nagylelkűség mögött persze mindig jól megfontolt üzleti szándék lapul, de amíg mindenki úgy érzi, hogy nyert (értsd: a gamerek zöme pénzt spórol, a cégek reklámot csinálnak termékeiknek és szolgáltatásaiknak), addig igazából felesleges is a miérteket firtatni. A lényeg, hogy most már egyetlen forint elköltése nélkül is szép kis kollekciót építhetünk magunknak, aki pedig mindenevő, és nem akar feltétlenül a legújabb címekkel játszani, az remekül elszórakozhat az indie-től az AAA kategóriáig, a stratégiáktól az FPS-ekig, a kalandjátékoktól az RPG-kig a teljes palettát lefedő ajándékokkal.
A folyamatos utánpótlásról elsősorban az Epic Games Store gondoskodik, hetente két játékra számíthatunk a Fortnite és az Unreal Engine mögött álló cég digitális disztribúciós platformjától. Most a Runbow és a The Drone Racing League Simulator párosa vár arra, hogy a megadott határidőn belül hozzáadjuk fiókunkhoz. De már a jövő heti kettősről is lehullott a lepel.
A Rising Hellben, a Tahoe Games roguelike elemeket is tartalmazó vertikális platformerében nem oldalirányban haladunk elsődlegesen, mint azt a műfaj legtöbb képviselőjétől megszoktuk, hanem egyre magasabbra és magasabbra törünk. Mivel a cél megpattanni a pokolból (miközben zúzós heavy metal szól a hangszórókból), teljesen logikus, hogy így épülnek fel a pályák. Permadeath-szel, az elhalálozások alkalmával véletlenszerűen újragenerált környezettel és démoni főellenfelekkel kell szembenézniük a szökéssel megpróbálkozó játékosoknak, akik egyedi képességekkel rendelkező karakterekből és különféle játékmódokból válogathatnak.
És ha már egyszer megjártuk a poklot, miért ne tennénk meg másodjára is (ezúttal már csak képletesen) , az ugyancsak pixel art grafikával rendelkező, nyilvánvaló heavy metal ihletettségű Slain: Back from Hell segítségével? Bathoryn szerepében egy gótikus dark fantasy világ démoni urait kell kardélre hánynunk, de nemcsak az ellenfelektől kell tartanunk, hanem a pályatervezők által gondosan elhelyezett halálos csapdáktól is.
Ti kipróbáljátok majd valamelyiket?