Nekünk, játékosoknak ingyen minden kell, minden IS. Elég csak végigböngészni a kollekciónkat, majd felidézni, hogy az azt alkotó játékokból melyiket játszottuk végig, vagy indítottuk el egyáltalán. Az én gyűjteményeben például jóval több, mindmáig érintetlen cím szerepel (köztük nem egyet teljes áron vásároltam), mint ahánynak sikerült a végére érnem.
Maximálisan tisztában van ennek lélektani hátterével az Epic Games Store üzemeltetőjének, tudatosan arra használja az ajándék játékokat, hogy magához édesgesse a gamereket, mindazonáltal a javára kell írnunk, hogy gondosan megválogatja, mit ad ingyen.
A mostantól fogva 24 órán át ingyen megszerezhető Darkest Dungeon például az indie szcéna egyik legfényesebben ragyogó gyöngyszeme, tele egy sor zseniális ötlettel, amelyeket AAA kategóriás, kevés kockázatot vállaló szerepjátékokban valószínűleg sosem fogunk viszontlátni. Márpedig az ember nem tehet mást, minthogy megemeli a kalapját az olyan alkotók előtt, akik a grabancánál fogva megragadják a hősi lét árnyoldalát, és kivonszolják a napfényre, bárhogy is tiltakozzék.
A Red Hook Studios alkotásában ugyan a hősök távolról sem legyőzhetetlenek (ha otthagyják a fogukat, nincs varázslat, ami visszahozná őket az életbe), sokkal esendőbbek és sérülékenyebbek (úgy fizikailag, mint mentálisan), mint az megszoktuk. A véletlengenerált útvesztőkben bolyongva rajtuk is eluralkodhat a félelem és a rettegés érzése, ha a szemük láttára vérzik el valamelyik társuk, és akinek már nem bírja a szíve a fokozódó nyomást, az állandó stresszt, azt akár egy infarktus is elviheti.
Holnap a szokott időben beszámolunk a következő ajándékról, mely minden valószínűség szerint a My Time at Portia lesz. Ugyanakkor azt sem tudjuk kizárni, hogy az Epic Games megvariálja a kiszivárgott ütemtervet, vagy akár le is cserélje némelyik játékot.