Nemrég töltötte be az ötöt a Fortnite, amely úgy tudott a battle royale műfaj, és úgy általában véve a szolgáltatásalapú játékok piacának éllovasává válni, hogy eredetileg teljesen más koncepciót követett, amibe aztán kis híján bele is bukott. Most meg ott tartunk, hogy a legnagyobb franchise-ok és legismertebb márkák adogatják egymásnak a kilincset, akkora reklámértékkel bír, ha valamilyen formában meg tudnak jelenni az ingyenessége folytán tömegekhez eljutó játékban.
Azt már november közepén lehetett tudni, hogy nagy horderejű változásokra kerülhet sor a Fortnite életében, a harmadik fejezet lezárultát követően. A Chapter 3-tól tegnap annak rendje és módja szerint elbúcsúzott a közösség, hogy aztán tárt karokkal várja a Chapter 4-et, amelynek szélesre tárt kapui szebben csillognak, mint valaha.
Utóbbi azért lehetséges, mert a Fortnite elsőként a piacon már Unreal Engine 5.1-re épül, ami az Epic Games szerint generációs ugrást eredményez vizuális részletesség tekintetében PC-n PlayStation 5-ön, Xbox Series X|S konzolokon és még a felhőből való streamelés során is a Nanite, Lumen, Temporal Super Resolution és Virtual Shadow Maps technológiák használata miatt. Magyarán részletgazdagabb tereptárgyak, élethűbb árnyékok és ray tracinggel megvalósított tükröződések fokozzák az élményt anélkül, hogy ezt nagyon megszenvedné a képfrissítési ráta.
A játékosok egy eddig nem látott birodalmat fedezhetnek fel, miközben már salakmotorral is csapathatják, vagy hógolyóként gurulhatnak a pályán, és akár a levegőbe is katapultálhatják magukat, hogy úgy csapjanak le gyanútlan áldozataikra. Az iménti újdonságokon felül gyaníthatóan a legtöbben arra voltak kíváncsiak, milyen karakterek válnak elérhetővé az Item Shopban (Hulk lett a befutó), és kiket oldhatnak fel a Battle Pass-tulajdonosok (Ríviai Geralt és Doom Slayer mellett Dusty-t, Helsie-t, Massait, Nezumit, Selene-t és a The Agelesst rejti a csomag, valamint Deku is csatlakozni fog hozzájuk a My Hero Academiából).
Arról, hogy a játékmenet ne váljék unalmassá, az újonnan bevezetett Reality Augmentek hivatottak gondoskodni. Ezek a körök meghatározott pontjain felkínált randomizált bónuszok (mindig kettőből kell választanunk), amelyekből annál többnek az előnyeit élvezhetjük, minél hosszabb ideig bírjuk talpon. Az Season 1 során összesen 22 ilyen bónusszal találkozhatunk a szívósabb és üzemanyag nélkül is működő járművektől a nagyobb ugráson át a gyorsabb fegyverújratöltésig.