A Visual.ly által készített infografika rengeteg érdekességet tartalmaz, mindenkinek érdemes elolvasni, aki szeretne naprakész lenni a jelenlegi generációs konzolok funkcióival, eladásaival kapcsolatban.
Mindenekelőtt szeretnénk kihangsúlyozni, hogy mi a GameStarnál nem hiszünk a platformháborúban, szerintünk minden konzol és a PC is egységesen jó, mindenkinek szíve joga eldönteni, hogy melyiket választja. A kommentekben lehetőleg ne essetek egymásnak, nézeteiteket, elveiteket higgadtan, kulturáltan beszéljétek meg. Az alábbi, angol nyelvű infografika összeveti a Sony, a Microsoft és a VGCharts által közzétett információkat, majd ezek alapján hirdet végeredményt. Érdekes, hogy a PlayStation 3 szine minden téren előnyösebb az Xbox 360-nál, az eladások viszont mást mutatnak. Ennek sok oka lehet, amit most nem szeretnénk fejtegetni, az infografikáról minden kikövetkeztethető. A fontosabb információk, azoknak, akik nem tudnak eligazodni rajta:
- A Sony jelentős előnnyel indult, lévén a PlayStation 1 és 2 jóval előbb jelent meg a piacon, mint az eredeti Xbox. A PS2-ből 154 milliót, míg az Xboxból csupán 25 milliót adtak el.
- A két konzol eladásai az évek során nagyjából hasonlóak voltak, a törés 2010-ben következett be, amikor is az Xbox 360 négymillióval elhúzott.
- Míg Észak-Amerikában a játékosok 62%-a az Xbox 360-at választotta, Európában és Japánban a PlayStation 3 vezet (előbbi esetben 55%, utóbbiban 83% az arány).
- A vásárlók a 360-ért átlagosan 201 angol fontot, míg a PlayStation 3-ért 249-et fizettek.
- A játékosok 64 százaléka az Xbox 360 kontrollerét preferálja a DualShock 3-mal szemben.
- Xbox 360-ra ezidáig 530.7 millió játékot adtak el, PlayStation 3-ra pedig 568.1 milliót.
- A PS3 egyik legvonzóbb funkciója az ingyenes online játék lehetősége, így nem meglepő, hogy a 62 millió eladott konzol mindegyikére átlag két felhasználó jut, hiszen a PSN-en eddig 110 millió regisztrált felhasználóval találkozhatunk. Az Xbox Live 40 millió arany tagsággal rendelkező előfizetőjének köszönhetően viszont jobb szerverek szolgálják ki a játékosokat.
- Mindkét konzol esetében a legjobban fogyó játék a Call of Duty: Modern Warfare 3.
- A konzol exkluzivitás nagy szerepet játszik a fanatizmus kialakulásában. A Gran Turismo szériából négy és félszer annyi példányt értékesítettek, mint annak Xbox 360-as megfelelőjéből, a Forza Motorsportból. Ha FPS-ekről beszélünk, akkor viszont a Halo tizennégyszer veri a Killzone-t.
- A digitális letöltéseket tekintve szintén az Xboxnak van elsőbbsége, az Xbox Live Arcade-es Shadow Complexet 600000, míg a PlayStation Networkös Shatter 175000 alkalommal vásárolták meg.