Hirdetés

Így készült a Vakondok 4 - így úszta meg az Ecco the Dolphin grafikusa a katonaságot

|

A legújabb Vakondok werk anyagból az is kiderül, hogy milyen különleges előnyökkel járt, ha valaki az Ecco the Dolphin és a Bugs Bunny Cartoon Workshop grafikájáért felelt.

Hirdetés

A korábbi epizódok itt vannak, nézzétek meg mind:

1. rész2. rész3. rész4. rész5. rész6. rész7. rész8. rész9. rész

A Vakondok werk sorozat eheti epizódjában a Bugs Bunny Cartoon Workshop és az Ecco the Dolphin magyar grafikusa többek között arról is mesél, hogyan úszta meg a besorozást munkájának köszönhetően. Ezen felül arról is szó esik, hogyan volt a munka összeegyeztethető az egyetemi tanulmányokkal. 

Balogh Zsolt 1984-ben kapott szüleitől egy Commodore 64-et. A játékok mellett egyből felkeltették érdeklődését a számítógép nyújtotta grafikai lehetőségek is. Először még csak Simons' BASIC-ben kezdett különböző geometriai alakzatokat készíteni, majd amikor megszerezte a Koala Paintert, már joystickkel rajzolhatott. Mindig is érdekelte, hogyan lehetne a rajzolást, játékokhoz való grafikák készítését hivatalos munkaként végezni. 1988 végén tudta meg, hogy a Novotrade-nél játékfejlesztéssel is foglalkoznak.

Egyik ismerősén keresztül sikerült is bejutnia a céghez, ahol miután megmutatta rajzait, gyakorlatilag egyből munkát is ajánlottak neki. Az első pár hónapban, amíg nem indult éles projekt, a Novotrade-nél dolgozó, akkoriban úttörőnek számító számítógépes grafikákkal és animációkkal kísérletező csapatban szocializálódott, olyan emberek mellett, mint például Waliczky Tamás, akit 2000-ben a BT tokiói művészeti magazin a 20. század 100 legmeghatározóbb művésze közé sorolt. Első munkája aztán egy Bugs Bunny Cartoon Workshop nevű animációs játék grafikáinak elkészítése lett, amiben a Loony Tunes rajzfilmek szereplőivel rakhatott össze a játékos saját kis animációkat.

A játékot NES-re is elkezdték fejleszteni. Zsolt ezen is dolgozott, de a kiadás előtt a Warner Brothers kitalálta, hogy mégsem Loony Tunes hanem Tiny Tunes figurákkal szeretné a játékot, ami a teljes grafika újrarajzolását jelentette. Zsoltnak már nem sok kedve lett volna újrakezdeni az egészet, de szerencséjére akkor kezdődött egy Sega Genesis-hez köthető előfejlesztés és kutatás, és így végül az egyik legnagyobb sikerű magyar fejlesztésű játék, az Ecco the Dolphin grafikusa lett.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)