Az E3-on bejelentett zombiapokalipszis során a túlélésé lesz a főszerep. Vajon, hogyan is viselkedne az ember a zombiktól hemzsegő vadonban? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre ad majd választ a játék, amit nem csak a játékos irányítási készségei, de maga a játékos személye is befolyásol majd. A Human Element dinamikusan változik majd a játékos nemétől, személyiségétől, helyétől függően.
A játék aktívan kihasználja majd a Google Maps adatbázisát, hogy a valóvilágbeli helyzetünket beazonosítva változtassa a játékot, ezt egy példán keresztül szemléltették. Tegyük fel, hogy a játékban nem találunk gyógyszereket a félholt karakterünknek, de ha épp valamilyen iEszközről lépünk be a játékba, egy rendelőből, akkor már találni fogunk.
Bowling elmondása szerint ezzel a módszerrel szeretnék összemosni a játékot a való világgal. Azt is elmondta, hogyha barátnőnk nem szeretné átélni a teljes konzolos játékélményt, dönthet úgy, hogy ő inkább csak az erőforrás menedzsmenttel foglalkozna az iPad eszközén. Ha szövetséget kötünk vele, akkor ő fogja a saját és szövetségeseink erőforrásait intézni.
A Human Element 2015-ben fog megjelenni következő generációs konzolokra, PC-re és mobil eszközökre.