Habár közel sem annyira ismert, mint Superman vagy Batman, azért Zöld Lámpásnak is sok rajongója van, hiszen fontos szerepet tölt be a DC-s képregények világában. A szuperhős ráadásul már több videojátékban is feltűnt játszható karakterként, és a '90-es években majdnem kapott egy teljesen önálló kalandot, de aztán annyi szerencsétlenség történt a projekttel, hogy végleg kukázni kellett azt.
A DidYouKnowGaming? nevű YouTube-csatornán jelent meg nemrég egy közel 20 perces videó, ami jól bemutatja a törölt Zöld Lámpás játék történetét. A Hal Jordan főszereplésével készülő kalandon az az Ocean Software kezdett el dolgozni, amelyik számos népszerű franchise-hoz, például a Rambóhoz és a Jurassic Parkhoz is készített videojátékokat. A játék eredetileg Commodore Amigára és Atari ST-re jelent volna meg, ám néhány hónap után el lett kaszálva.
Aztán a csapat felélesztette a projektet, amit már SNES-re fejlesztettek, a Dennis the Menace című játék újrahasznosított kódját felhasználva. Ismételten Hal Jordan került a reflektorfénybe, aki a játék során akár még nagy, zöld üllőket is használhatott volna ellenfelei ellen. Alapvetően egy sidescroller címről volt szó, de akadtak más típusú részei is, amelyeken más-más csapatok dolgoztak. Ám később a DC egy új történettel gyakorlatilag gonoszt csinált Hal Jordanből, erről pedig a jelek szerint nem is szólt senki az Ocean Software-nek.
Ezt követően a játék főhőse Kyel Gardner lett, és még Parallax is bekerült bossként. Viszont később jött az újabb csapás, mivel a stúdió egyik kulcsfontosságú munkatársa lelépett, és ha ez még nem lett volna elég, a DC megjelentetett egy újabb sztorit, aminek következtében fel kellett volna frissíteni az egész játékot, de végül másodszorra is el lett kaszálva. Persze itt még nincs vége a sztorinak, mivel később ismét előkerült a projekt.
A játék újabb verziója már a Jurassic Park 2 motorját használta, és teljes mértékben sidescroller volt, de tervben voltak más szekciók is. A kaland Kyle Rayner eredettörténetére fókuszált, és ugyan kifejezetten hű volt a képregényekhez, a játékmenet alaposan le lett egyszerűsítve. Ezen a változaton 1994-től 1995-ig dolgoztak a fejlesztők, viszont a PlayStation és a Nintendo 64 közeledése miatt harmadszorra, egyben végleg a kukába lett dobva.
Ez a sztori remekül bizonyítja, hogy a játékfejlesztés bizony sokszor nagyon nem egyszerű mutatvány, és rengeteg dolog képes hátráltatni a munkát még egy ígéretes alkotás esetében is. Ha kíváncsiak vagytok még több részletre a Zöld Lámpás-játékot illetően, akkor mindenképp érdemes meglesni a fenti videót.