Nem sok új játékot dobott piacra a Valve az elmúlt években, de azt tudjuk, hogy a stúdió három VR címen is dolgozik, illetve nagy valószínűséggel valami nagy durranásra is készülnek a sötétben. Ezeket azonban csak a PC-sek próbálhatják majd ki.
Pedig korábban az Orange Box, a Portal 2, a Left 4 Dead, sőt, még a CS:GO is megjelent konzolokra, az eladások pedig csak nőttek azóta, Gabe Newell azonban most egy interjúban elárulta, hogy a konzolos ökoszisztéma egyszerűen nem fekszik nekik. Ebben fontos szerepet játszik, hogy konzolokon a free-to-play címek nem szakítanak olyan nagyot, így hiába aknázta ki ezt a Dota 2 vagy a TF2, ott egyszerűen nem működne.
A másik a frissítések és patch-ek kiadása:
Előfordult, hogy egy terméket egy nap 5-6 alkalommal is frissítettünk. Mikor a Steam alkalmazás iOS-es változatát csináltuk, a megjelenés után rengeteg visszajelzést kaptunk, és már másnap készen volt a javítás. De ez nem jutott el a felhasználókhoz 6 hónapig, és nem sikerült kiderítenünk miért. Aztán egyszer csak kiengedték, de akkor sem árulták el, miért döntöttek így.
A Steamen keresztül bármit azonnal frissíthetnek, de a konzolos infrastruktúra nagyon hasonlít az iOS-es példához, így sokkal körülményesebb javítani vagy frissíteni valamit.
Biztos vagyok benne, hogy egyesek nagyon sikeresek tudnak lenni ebben a környezetben, de a mi hozzáállásunk egyszerűen csődöt mond, amikor valaki fölösleges lépéseket próbál meg beerőltetni közénk és a vásárlóink közé.
Amikor a Eurogameres kollégák arról kérdezték Newellt, hogy a saját játékaik kiadása mennyire lehet működőképes a jelenlegi konzolos környezetben, Newell csak ennyit válaszolt:
Szeretjük a PC-t. Nagyon.