A Duke Nukem Forever kétségtelenül minden idők egyik leghányatottabb sorsú videojátéka. A kampányt először az 1998-as E3-on láttuk, a megjelenésre azonban egészen 2011-ig kellett várni, a játék pedig nem meglepő módon az eltelt időben számos alkalommal átalakult, mire végre elnyerte végleges, közel sem kiemelkedő formáját.
A sok éven át tartó fejlesztés miatt nagyon érdekes betekintést nyerni, hogy milyen állapotban volt az idők során a játék, az X0r_jmp nevű felhasználó pedig teljesítette is tavaly a vágyunkat, és közzétett egy 2001-es buildet, ami nem mellesleg teljesen játszható.
A névtelen forrás most visszatért, hogy egy újabb Build motorra épülő játék forráskódját tegye közkinccsé. A mostani áldozat az 1997-ben megjelent Blood, amit a Monolith Productions készített. A játék a korszakból jól ismert gyors mozgással és labirintusszerű pályákkal rendelkezett, a változatos fegyverarzenál azonban megkülönböztette a többiektől.
A Duke Nukem esetével ellentétben a Blood eddig is nagyon jól dokumentálható és hozzáférhető volt, ezesetben inkább az a különleges, hogy egy izgalmas visszatekintésként szolgál a videojáték-fejlesztés akkori szokásaiba, és egy kicsit jobban beleláthatunk, hogyan dolgozott annak idején a Monolith Productions. A fájlok közt felfedezhető például a BLOOD.txt, amiben egészen 1995-ig visszamenőleg látható, hogy mit változtattak a fejlesztők a megjelenés előtt.
Ha ti is beleásnátok magatokat ebbe a kincsbe, ezen az oldalon mindent megtaláltok.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!