Az utóbbi években dúló remaster-láz egyszerre áldás és átok, hiszen egyrészt tényleg akadnak remekül sikerült felújítások (mint például a Halo: The Master Chief Collection, vagy a Mass Effect Legendary Edition), másrészt viszont bőven kijut a fércmunkákból is (khm…Warcraft III: Reforged, GTA: The Trilogy).
A héten egy újabb legenda, a Westwood Studios 1997-es Blade Runnere támadt fel a hamvaiból, a 2019-es GoG-verzió után ezúttal konzolokra is elhozva a bizonyos körökben kultikusnak számító point-and-click kalandot, a Rock Paper Shotgun beszámolója alapján azonban sajnos nem sok köszönet van a Nightdive Studios munkájában.
A cikket jegyző Alice O'Connor régi rajongója a Szárnyas fejvadász önálló történettel bíró játékadaptációjának, és szomorúan konstatálta, hogy a remaster készítői több szempontból is megcsonkították az eredeti élményt. A szerző egyebek mellett homályos textúrákra, rosszul megvilágított, csúnya karaktermodellekre és lebutított vizuális effektekre panaszkodik. Az alábbi képpár remekül jellemzi a problémákat, az első felvétel a GoG-os változatból, a második pedig a PlayStation 4-en, Xbox One-on és Nintendo Switchen is elérhető új kiadásból származik.
O'Connor emellett egy kivágott tartalomról is beszámol. Az eredeti Blade Runner egyik legemlékezetesebb jelenetében egy teraszon ácsorogva hallgathatjuk a 9 perces Blade Runner Blues című betétdalt, a Nightdive azonban rövidebbre szabta a felvételt, és a háttérben látható hirdetőtáblákat is eltüntette. A hangulatgyilkosságról videó is készült, itt lehet megtekinteni.
A Nightdive Studios szerint az Enhanced Edition a Westwood eredeti videofájljainak rekonstrukciójával és feljavításával készült, valamint a filmes jelenetek képkockasebességét is felemelték 15-ről 60 fps-re. A Blade Runner eredeti fájljai azonban rég elvesztek, így a kód visszafejtésével és gépi tanulással építették újra a játékot a saját, Kex nevű motorjukban.
Akit mélyebben is érdekel a téma, mindenképp érdemes átfutni a Rock Paper Shotgun cikkét, amely több illusztrációt is felsorakoztat a Blade Runner: Enhanced Editionnel kapcsolatos problémákról. A szerző jelenleg inkább a 2019-es változatot ajánlja, ami persze nem nagy vigasz a konzolos játékosoknak. Mi pedig csak remélni merjük, hogy a 2016-óta kalapált System Shock remake-kel jobb munkát végez majd a Nightdive csapata, ez ugyanis állítólag már közel jár a befejezéshez.