Ugyan nem látott napvilágot semmilyen új információ az először 2001-ben megjelent konzolról, többen nemrég világosodtak meg egy érdekes ténnyel kapcsolatban, ami a Nintendo GameCube-hoz kötődik. Sokan ugyanis hittek annak, ahogyan a gyártó elnevezte a Nintendo 64 utódját, de ha szigorúan vesszük, a GameCube igazából nem is egy kocka.
A témával egy YouTube-videó kapcsán szembesült több gamer, ugyanis a Did You Know Gaming egy friss interjúvideójában került szóba a téma, amiben a Metroid Prime fejlesztéséről volt szó. Az eredetileg egészen más játéknak készülő lövölde készítése közben döntött úgy a Nintendo, hogy Metroid-játékot csinálnak az eredetileg külső nézetes kamerával és három főszereplővel kitalált akció-kalandból.
A fejlesztőcsapat tagjai közül többen visszaemlékeztek a videóban az ezzel kapcsolatos kihívásokra, köztük arra, hogy a Nintendo készülő konzolját másmilyennek hitték, mint amilyen végülis a GameCube lett. Ennek kapcsán panaszkodott egy sort a Metroid Prime egyik művésze, James H. Dargie:
"Nézd, a GameCube... nem is kocka alakú, szóval nekem már ezzel problémám volt, az OCD-met zavarta. Ha valamit kockának nevezel, akkor legyen is kocka alakú! De nem tetszett, hogy olyan »Az első konzolom«-jellegű, gyerekjátékos külseje volt."
Több kommentelő úgy érezte, kötelessége kijavítania a szakembert, és megjegyeznie, hogy a GameCube igenis kocka alakú volt. De ha az objektív adatokat tekintjük, a konzol 150 x 161 x 110 milliméteres méretével téglatestnek nevezhető, de kockának a szó szoros értelmében nem, hiszen az élei nem egyenlő hosszúságúak, így az oldalai sem négyzetek.
Titeket is sikerült megvezetnie a Nintendónak, vagy nektek feltűnt, hogy nem teljesen szabályos alakú a konzol háza?