A GameInformer írói meglátogatták a Capcom stúdióját, ahol belefutottak Koji Odába, aki 1991-ben került a céghez, és azóta számtalan projekten dolgozott már. Ezek közül az egyik legizgalmasabb a Resident Evil első része volt, ami annak idején nem is PlayStationre készült.
A sztorit azzal kezdte, hogy mesélt kicsit a játékipar akkori állásáról. Jelentősen másképp működtek még a dolgok 1991-ben:
"Azt hiszem, hogy pont a legjobbkor csatlakoztam az iparhoz. Általában fél-egy év alatt készültek el a játékok és így több különböző projektbe is beugorhattam. Azt például kevesen tudják, hogy mielőtt a Resident Evil megjelent volna PlayStationre, még én is dolgoztam a Super NES-változatán."
A Resident Evil eredetileg a Sweet Home című NES horror játék szellemi örököse lett volna, de amikor a Sony kijött az első PlayStationnel, a Capcom azonnal ráharapott az abban rejlő lehetőségekre.
"Ez még azelőtt volt, hogy a Resident Evil név egyáltalán létezett volna. A projektet egyszerűen csak 'horrorjáték' kódnéven emlegettük. A SNES-en kemény korlátok közé voltunk szorítva a háttértára miatt. Biztos vagyok benne, hogyha megcsináltuk volna a játékot a SNES-re, akkor az egy döntően más élmény lett volna. Eredetileg például a helyszín is teljesen más volt, egy valóságtól elrugaszkodott, pokoli hely."
Egy kicsit örülünk, hogy a Capcom végül a PlayStation mellett döntött, így megszülethetett a klasszikus mestermű.