Manapság már jól kialakult kép él bennünk arról, hogyan kell festenie Sonicnak, és a rajongók nem szeretik, ha ettől eltér bármi is - elég csak felidézni, hogy mi történt az első Sonic, a sündisznó film esetében, amikor a masszív negatív visszhang hatására megváltoztatták a karakter kinézetét.
A döntés bejött a Paramountnak, a 85 millió dolláros büdzséből készített film közel 320 millió dollárt termelt világszerte, a folytatás pedig megismételte a sikert: 90-110 millió dollárból több mint 400 milliót gyűjtött. Ennek hatására már dolgoznak a harmadik részen és lesznek spin-offok is, többek között Knucklesre koncentrálva, viszont ez valószínűleg nem jött volna össze a régi koncepcióval.
Ahogyan talán a Sonic franchise sem lenne az, ami, ha a készítők nem változtatnak anno a korábbi elképzeléseiken. Az 1991-ben felbukkant villámgyors sündisznó ugyanis a karakter dizájnere, Naoto Ohshima bevallása szerint alapvetően egy kissrác volt tüskés kék hajjal. Ohshima Twitteren fejtette ki, hogy egy eredetileg egy olyan akciójáték vázlatát készítette el, amely piros és kékhajú ikertestvérekről szólt, akik megvédik az álomvilágot a Nightmare World gonoszától. Thirteen volt a játék címe, és ez a koncepció fejlődött tovább, a fiúból pedig Sonic lett. Már maga a környezet kialakítása is ismerős lehet, hiszen ott van az a hurok, amin a sün keresztül szokott száguldani.
Ohshima a felhasználók megjegyzéseire reagálva további érdekes részleteket is elárult, mint például azt, hogy miképpen zajlik/zajlott a munkafolyamat nála és honnan jött az ihlet:
"Először magam készítek egy vázlatot, és ha megkapom a cég jóváhagyását, elkezdődik a projekt. Az eredeti tervezet akkoriban a Twin Stars volt. Azonban csak a sima pályákat, hurkokat és futamokat hagyták jóvá. Miután elkezdtem a projektet, különböző karaktereken gondolkodtam".
"Ez egy játékötlet volt, amit magamtól találtam ki. Egy csapat lettünk, mi lettünk Sonic Team, és megszületett a sebesség és a labdák ötlete. És ebből fejlődött ki a jelenlegi Sonic. Mivel Sonicra váltottam, időre volt szükségem, hogy megteremtsem Sonic világát".
Bár Yuji Nakát gyakran emlegetik Sonic megalkotójaként, ő a játékmenetért volt felelős, míg Ohshima az a művész volt, aki Sonic karakterét tervezte. Pályafutása során számos Sonic-játékon dolgozott, egészen az 1998-as Sonic Adventure-ig. De azt követően sem hagyta el a játékipart, olyan projekteken dolgozott többek között, mint a Yoshi-játékok, a Mario & Sonic at the Rio 2016 Olympic Games vagy legutóbb a Balan Wonderworld, amelyet pont Yuji Nakával együtt készített.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!