Hosszú hallgatás után a BioWare nemrég végre megszólalt a Mass Effect továbbra is készülő új epizódja kapcsán, egy titokzatosnak szánt, ám villámgyorsan megfejtett üzenettel csigázva az egyelőre hivatalos cím nélkül futó projekt célközönségét.
Most azonban sokkal inkább a múltba tekintésnek van itt az ideje, hiszen Shepard paracsnok sci-fi eposza november 20-án ünnepelte a 15. születésnapját, melynek apropóján a Mass Effect News nevű Twitter-fiók egy igazi csemegével lepte meg a rajongókat.
Az oldal az első rész egy kifejezetten korai, 2003 szeptemberi keltezésű bemutatóanyagát ásta elő, feltárva, hogy a fejlesztők miként képzelték el az ezen a ponton még "SFX" néven futó játékot, amelyet eredetileg a végül Xbox 360-ként piacra dobott "Xbox 2" exkluzív címének szántak. Ami a nagy vonalakat illeti, az alapok már akkor is szilárdak voltak: a dokumentum egy epikus, karakterközpontú single player sztorit ígér, amely a Star Wars: KoTOR elemeiből építkezve egy annál is grandiózusabb történetet szállít, AI-vezérelt társakkal, bolygók felfedezésével és markáns, jól megjegyezhető látványvilággal.
Following the success of KOTOR, Casey Hudson first pitched his idea for a new sci-fi IP in September 2003. Here are some early concept and plot outlines for the project, which was to be centered around story progression, planetary exploration and online trading. #MassEffect pic.twitter.com/ONpykvNiyK
— Mass Effect News (@MassEffect_News) November 20, 2022
A sorok között bogarászva azonban több érdekességet is felfedezhetünk. Az egyik ilyen, hogy az alkotók eredetileg egy procedurálisan generált galaxisban gondolkoztak a végül megvalósított fix bolygófelhozatal helyett, a játékban pedig komoly szerepet szántak az online funkcióknak is. Az Xbox Live-ra építve a BioWare egy kereskedelmi ökoszisztémát akart létrehozni, amely a tárgyak adásvétele és kombinálása mellett utólag hozzáadott küldetéseket is tartogatott volna.
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!
Nem kevésbé izgalmas a sztori nagy csavarára vonatkozó megjegyzés sem, amely szerint a bolygóközi utazáshoz használt technológiát hátrahagyó fajról kiderült volna, hogy ők teremtették az emberiséget, méghozzá a saját szolgáikként. A végül megvalósult trilógiában ugyebár egészen máshogy alakult a történet, fantáziadúsabb irányba terelve az eseményeket.
Végezetül arra is érdemes rámutatni, hogy már ez a korai kedvcsináló is a tényleges, vagyis a 2007-es évet tüntette fel a megjelenés idejeként, ami abból a korból nézve, amikor a játékoknál szinte kötelező néhány évecske csúszás, már-már önmagában is science fiction kategória. Ha kicsit is érdekel az ME-franchise, mindenképp olvasd végig az anyagot, desszertként pedig egy másik cikkünkből azt is megtudhatod, hogy a BioWare melyik hollywoodi megasztárról mintázta a főszereplő fizimiskáját.