Ahogy azt már az id Software történelmét összefoglaló cikkünkben is olvashattátok, John Romero és csapata 1990-ben megpróbáltak összeállni a Nintendóval egy közös projektre. Elkészítették a Super Mario Bros. 3 PC-s demóját, ami csodálatosan futott, de ez a legkevésbé sem érdekelte az akkori Nintendo döntéshozóit.
A projekt ezzel el is süllyedt, de a kódot a srácok felhasználták egy saját IP-hez, a Commander Keenhez.
A projekt demója persze nem tűnt el maradéktalanul az éterben, és a megmaradt másolatok egy példánya bejutott a Strong National Museum of Play gyűjteményébe. Az Ars Technicának adott interjú szerint a Super Mario Bros. 3 demója egy nagyobb adomány része volt, és az adományozónak elvileg semmi köze nem volt a játék eredeti fejlesztőihez.
A múzeum kurátora, Andrew Borman Romero 2015-ös videója alapján igazolta a talált program eredetiségét, aztán egy DOSBoxban futtatva gyorsan le is pörgette az 1-1-et.
"Egy ilyen korai demóhoz képest nagyon szórakoztató volt végigjátszani, pláne az 1-1-et, ami ugye az ikonikus Super Mario Bros. 3 pálya újraalkotása."
A múzeum jelenleg nem tervezi kiállítani a demót, de Andrew elmondása szerint előbb-utóbb elő fogják kapni.