Nemrégiben kapta meg végleges premierdátumát (június 26.) a régóta csúszó System Shock 2 remaster, melynek fejlesztése még 2019-ben kezdődött, amikor is a Nightdive Sudios javában dolgozott az első System Shock remake-jén. Ennek a sikere világos jelzés volt arra, hogy a közönség a folytatásra is vevő lesz, így a fejlesztők most azon dolgoznak, hogy az új verzió a lehető legjobban formában keltse életre az 1999-es sci-fi horrort.
Az ebben a szellemben készülő remaster számos javítást és újdonságot tartogat, többek között karaktermodellek, fegyverek, textúrák és animációk terén, emellett pedig a közösségi élményeket is frissíti a csapat, beleértve a kooperatív multiplayer módot is. De ez csak a kezdet.
Larry Kuperman a, a Nightdive üzletfejlesztési igazgatója a VGC-nek nemrég adott interjújában arról mesélt, hogy milyen lehetőségeik vannak még a franchise-zal. Szavai szerint a közelgő remaster például nem zárja ki, hogy miként az első résznek, úgy a másodiknak is megcsinálják a kívül-belül megújuló modern változatát.
"Ma már kétszer is megkérdezték tőlem, hogy miért nem csináltunk remake-et. Erre én azt válaszoltam: »Valahogy úgy gondolod, hogy azért, mert csinálunk egy remaster-t, a jövőben nem fogunk tudni remake-et csinálni?« Ez lehet, hogy olyasmi, amit vagy megerősíthetek, vagy tagadhatok. De lesz tartalom, ami megjelenik."
Ami a System Shock 3-at illeti, Kuperman elismerte, hogy a helyzet nagyon bonyolult, és nem is túlzott, hiszen az eredeti alkotók (Warren Spector, Paul Neurath) által megkezdett folytatáson 2019-ben abbamaradtak a munkálatok, a jogok pedig a Tencenthez vándoroltak, így a kínaiak térfelén pattog a labda. Kuperman arra számít, hogy akár már egy éven belül tisztázódhatnak a dolgok az új epizód körül, és végre valami konkrétummal szolgálhatnak a rajongóknak. Ebből nem nehéz arra következtetni, hogy a stúdió készen áll a kihívásra, amennyiben a Tencent zöld utat ad a projektnek.
De bármi is lesz a System Shock 3 sorsa, a Nightdive-nak vannak elképzelései arról, hogy mihez is kezdhet az első és a második résszel, amelynek a jogai ellenben Kupermanéknél vannak.
"Meglátjuk, mi történik. Úgy értem, vannak dolgok, amiket az első és a második [játékon] belül is megtehetünk."
A következő logikus lépés a System Shock 2 remake lenne, ha már egyszer Stephen Kick, a Nighdive CEO-ja is kijelentette még 2022-ben, hogy bizony meg szeretné csinálni.