Valószínűleg egyetlen FPS-rajongónak sem kell bemutatni a Quake sorozatot, amelynek legelső része még 1996-ban jelent meg, legutóbb pedig a 2017-es Quake Championsbe áshattuk bele magunkat (amelynek új frissítése szintén a 25. születésnapot ünnepli). Júniusban már felröppent a pletyka, hogy az id Software rebootolhatja a szériát, pár napja az idei QuakeCon hivatalos programja azonban már másképp fogalmazott: a legenda "revitalizált kiadást" fog kapni a Wolfenstein játékokat jegyző MachineGames fejlesztésében, új tartalmakkal.
Az esemény első napján meg is történt a bejelentés: a stúdió megerősítette, hogy leporolja az 1996-os klasszikus Quake-et, amely nem a Doomhoz hasonló teljes remake, hanem inkább egy kicsinosítás és kibővítés. Ezzel minden eddiginél szebben, tartalmasabban és a modern platformokhoz igazítva élhetjük újra (vagy éppen át, ha még nem volt szerencsénk hozzá) a negyed évszázados shooter hangulatát. És hogy mit jelent ez a gyakorlatban?
Továbbfejlesztett modelleket, anti-aliasing és depth of field opciókat, a szélesvásznú és 4K felbontások támogatását, dinamikus fényeket, valamint Trent Reznor hamisítatlan zenéjét jobb minőségben. Van co-op is, akár három pajtást meghívva is végig lehet játszani a kampányt és az extra tartalmakat, online vagy helyi osztott képernyős módban, míg a kompetitív meccseket nyolcan űzhetik online és négyen split-screennel. Akad itt crossplay, teljes modtámogatás és dedikált szerverek is. Ezenkívül a csomaghoz tartoznak a The Scourge of Armagon és Dissolution of Eternity kiegészítők is, amit a MachineGames két új csomaggal (Dimension of the Past, Dimension of the Machine) fejel meg.
A Quake Remaster már elérhető PC-re, PlayStation konzolokra, Switchre, Xbox One-ra és Xbox Series S/X-re, ráadásul bekerült az Xbox Game Pass Ultimate-be is, egyébként pedig 10 eurónak megfelelő összeget (Xboxon ez 3500 Ft) kell fizetni érte. A modok ugyancsak támogatottak.