Kevés játék fejlesztése nyúlt olyan hosszúra, és tartogatott oly sok fordulatot az érintettek és a külső szemlélők számára, mint a Duke Nukem Foreveré. A 3D Realms még 1997-ben jelentette be az őrülten sikeres Duke Nukem 3D folytatását 1998-es tervezett megjelenés dátummal, úgy, hogy akkor már egy éve zajlottak a munkálatok. Végül azonban csak 2011-ben látott napvilágot PC-n, PS3-on és Xbox 360-on, de közben átesett több motorcserén és fejlesztőváltáson, ami - ki hitte volna?! - Frankenstein szörnyét eredményezte, csak épp videojáték formájában.
Akkor nem kapott különösebb visszhangot, de amikor a Gearbox utolsóként a sorban átvette a fejlesztést, egy másik projekten is dolgozott a Jon St. John baritonján emlékezetes egysorosokat pufogtató macsó főszereplésével. Ez volt a Duke Nukem Begins (vagy ahogy még szintén emlegették, Duke Begins).
Mielőtt végérvényesen feláldozta volna a Gearbox, előbb csak jegelte a külső nézetes lövöldét, amelynek fejlesztésébe azt megelőzően körülbelül két évet ölt bele 2007 és 2009 között. És minden a legnagyobb titokban történt, a Duke Nukem Begins játékmenetét bemutató trailer (nem konkrét gameplay, hanem olyan animáció, ami előrevetíti a majdani végeredményt) akkor érthető módon nem is kerülhetett nyilvánosságra.
Csak most, oly sok év elteltével tette elérhetővé Gregor Punchatz, a prezentációt készítő Janimation alapítója. Ahogy ő fogalmazott, teljesen maga alatt volt a csapata, miután kiderült, hogy pályafutásuk addigi legmenőbb videóját nem láthatja senki, holott épp ettől reméltek nagyobb elismertséget a szakmában.
Őszintén szólva kevés esélyt látunk arra, hogy valaha feltámadjon a projekt, ám miután mind a Gearbox, mind a 3D Realms, mind pedig a kettejük között sokáig vita tárgyát képező Duke Nukem jogok az Embracer Grouphoz kerültek, hirtelen megnőtt a valószínűsége egy Duke Nukem Forever remasternek/remake-nek/folytatásnak.