Az ezredfordulón kiadott Diablo 2 még ma is lázban tartja a rajongókat, elég csak a démoni kaland remake-je körüli felhajtásra gondolnunk. Hogy ez pontosan mikor érkezik és milyen lesz, azt egyelőre nem tudjuk, cserébe viszont nemrég kiderült néhány érdekesség arról, hogy mit tartogatott az alapjáték végül elkaszált második kiegészítője, ami a 2001-es Lord of Destructiont követte volna.
Az infókat nem másnak, mint a Diablo-széria első két részét elkészítő Blizzard North egykori elnök-társalapítójának, David Breviknek köszönhetjük, aki a Twitteren felelt néhány kíváncsiskodónak a projekttel kapcsolatban. A stúdiót 2003-ban otthagyó vezető évekkel ezelőtt már tweetelt a játékról felfedve, hogy az egyik új kaszt egy pap (cleric) lett volna.
Brevik ezúttal arról nyilatkozott, hogy a Diablo 2 második kiegészítője eljutott a tervezési fázisig, de ténylegesen nem készült el belőle semmi. Ahogy ő fogalmaz, volt egy többoldalas doksija az új kasztokkal, területekkel, játékmechanikával és a sztori koncepcióival, de csak eddig jutott a munka.
Yes, sort of... it was only designed, never produced. I had a multi-page design doc going over new classes, new areas, new mechanics and story concepts. That’s as far as it got. https://t.co/l8xHYOF6z5
— David Brevik (@davidbrevik) February 13, 2021
Egy másik hozzászóló arról faggatta, hogy a Diablo II és a Lord of Destruction sikere után mi volt az az ok, amiért nem kaptuk meg az új kiegészítőt. Brevik erre azt felelte, hogy az expanzió sorsát részben a Blizzardtól való távozása pecsételte meg, ami előtt kb. 6-12 hónappal dolgozott a kiegészítő tervezésén, párhuzamosan az általuk megálmodott Diablo 3-mal és egy be nem jelentett projekttel. Példáját követve egyébként később mások is elhagyták a céget, a Blizzard North 2005-ben megszűnt, a Diablo 3-at pedig végül a Blizzard Entertainment öntötte formába.
I designed it about 6-12 months before I left. This is one of the reasons it was never made. It was before the 1.10 patch (in terms of timeline). We were also working on our version of Diablo 3 at the time, plus another unannounced project. https://t.co/gxCfeyD0Ou
— David Brevik (@davidbrevik) February 14, 2021
Egy harmadik kérdésre válaszolva az egykori vezető is elárulta, hogy mit hozott volna a Bliizzard North-féle Diablo 3. Elmondása szerint a folytatás egy ARPG-MMO hibridnek készült, s néhány elemét felhasználták a 2015-ös Marvel Heroesban is. Az MMO rész kapcsán külön kiemelte, hogy nem egy WoW-szerű koncepcióra kell gondolni, hanem arra, hogy egyszerre többen játszhatták volna a kalandot.
I would have been very different from any Diablo. I think it was really interesting. We used a lot of the game-structure concepts for Marvel Heroes. I was an APRG+MMO. MMO in terms of many people playing at once, not like WoW. It was scrapped because most of BlizNo left. https://t.co/dkKddyUlYs
— David Brevik (@davidbrevik) February 14, 2021
Brevik többjátékos funkciókra vonatkozó megjegyzése egybecseng David L. Craddock 2012-es könyvével, a Stay Awhile and Listen: Book II: Heaven, Hell, and Secret Cow Levelsszel, melyben a szerző arról írt, hogy a törölt Diablo 2-kiegészítő is a multiplayerre fókuszált volna. A kötetből kiderül, hogy David Glenn háttérművész kifejezetten olyan tereket (Guild Hall) tervezett, ahol a játékosok találkozhattak és közös küldetésekre indulhattak. Ezek részei voltak például a Stieg Hedblund dizájnnerről elnevezett kövek, a Stieg Stone-ok, melyekben pénzt lehetett tárolni.
Összességében tehát izgalmas, korukat megelőző projektek sejlenek fel az eddig kiderült információmorzsák összerakásával, ám Brevik sajnos nem árult el ennél többet. A Rake nevű Twitter-felhasználó ugyan szerette volna rávenni, hogy adjon tippeket a Diablo 2 modder közösségének az elkaszált kiegészítőről, de az egykori társalapító a Blizzard által birtokolt jogokra hivatkozva nem hajlandó mélyebben belemenni a részletekbe, "hátha egyszer még fel akarják használni [a terveket]".