Néhány éve még kifejezetten futurisztikus ötletként hatott volna egy platform, amellyel egyszerű szöveges parancsok alapján gyakorlatilag bármilyen képet létrehozhatunk, napjainkra viszont valósággá váltak ezek a szolgáltatások, és bizony már az olyan profi szereplők is előszeretettel alkalmazzák őket, mint a Ubisoft vagy a Marvel/Disney.
A GS-nél igyekszünk rajta tartani a szemünket az aktuális fejlesztéseken, így a közelmúltban mi is eljátszadoztunk a technológiával, amikor a DALL-E képgenerátorral skicceltettük fel az Egyiptomban játszódó God of Wart, előtte pedig a második világháborús Assassin's Creedről idéztünk meg néhány gépi víziót. Most pedig itt a spontán jött sorozatunk harmadik epizódja, amelyben festményként álmodjuk újra a kedvenc játékainkat. A választott segédünk ezúttal is az OpenAI-féle DALL-E, azt pedig ti döntitek el, hogy jó munkát végzett-e.
BioShock
BioShock-rajongóként nem sok babér terem az embernek manapság, hiszen felváltva aggódhatunk azon, hogy a Netflix-féle filmes feldolgozás vagy a pletykák szerint komoly hányattatások között készülő folytatás árt-e majd többet a franchise-nak. Ehhez képest semmiféle kockázatot nem tartogat a DALL-E témába vágó festménye, amely egy különös elegyet alkot az eddigi epizódokból: a bal oldalon elterülő város a tenger alatti Rapture art déco építészeti stílusát idézi meg, a jobb oldalon pedig egy Columbia-szerű metropoliszt láthatunk az Infinite-ből, míg a kompozíciót uraló Big Daddy is egyetlen alakban ötvözi a trilógia karaktereinek esztétikáját.
Age of Empires II: The Age of Kings
Ez az eresztés abból a szempontból bizonyosan gyengébb, hogy igazából bármelyik, középkorba helyezett játékhoz generálhattuk volna, összességében azonban mégis rendben van, simán oda tudjuk képzelni az Age of Empires II töltőképernyőjére. A látványos fellegvár körül tolongó emberekről ugyanakkor nehéz eldönteni, a városba igyekvő békés embereket látunk, vagy egy ostrom szemtanúi vagyunk… szerintetek?
Mario
Reméljük, hogy az OpenAI nem kap ezért pert a nyakába, de a DALL-E bizony remekül elboldogul a Nintendo jogvédett karaktereivel, ami nem csoda, hiszen netes képek milliói álltak rendelkezésre róluk a generátort hajtó modell betanításához, és hát alapvetően egyszerű figurákról van szó, akiket könnyű ábrázolni. Ennek megfelelően első blikkre akár egy hivatalos illusztrációnak is elmenne a most épp a remekül sikerült Super Mario Bros. Wonderben parádézó Marióról készült festmény, még ha a gyanúsan pisztolyszerű valamivel a kezében ugrándozó Luigi és a felrobbanó-füstölgő város el is árulja, hogy valami azért nincs itt rendben.
Counter-Strike
A Valve most éppen azon izgulhat, hogy az egy hónapja megjelent Counter-Strike 2 játékosszáma máris látványosan bezuhant, mi azonban nem a negatívumokra koncentrálunk, hanem megpróbáljuk megfogni, miben is rejlik e legendás sorozat lényege. Nos, a DALL-E szerint a bombák hatástalanításában, hiszen a képgenerátor ezt a jelenetet festette meg nekünk, megannyi izgalmas pillanatot juttatva eszünkbe.
Diablo II
Hogy miért pont a második részt választottuk a Diablo-szériából, az a Kispál és a Borz közismert dalszövege után szabadon végül is mindegy is, hiszen az AI valószínűleg bármelyik rész esetében egy bazi nagy ördögi lénnyel operált volna. A képgenerátor Diablójában bizony megvan az a félelmetes kisugárzás, ami miatt megtorpannánk egy pillanatra, mielőtt rávetjük magunkat az áldozatos munkával összegrindolt képességeinkkel, a játék esztétikájához pedig kifejezetten passzol a festményszerű megközelítés.
Half-Life 2
Egyszer talán annak is utána járunk, hogy miként képzeli el a mesterséges intelligencia a Half-Life 3-at, itt és most viszont csak a létező dolgokkal foglalkozunk, ezért a 2004-es második részhez nyúlunk vissza. Az AI Half-Life 2-es festményéről nem hiányzik Gordon Freeman, a környezetben pedig egyértelműen felismerhető a cselekmény egy részének otthont adó City 17, a pajszer és a gravity gun hiánya miatt azonban nem tudunk teljesen elégedettek lenni.
Assassin's Creed
Ha szigorúan vesszük, az "Assassin's Creed" csak és kizárólag a 2007-es első részt takarja, de a mesterséges intelligencia nem ennyire vaskalapos, és szabadon válogat az azóta megjelent közel 30 cím között. Így aztán a generált festményeken is különböző témák elevenedtek meg, de ha már mostanság úgyis forró pletyka a Black Flag felújításának érkezése, mi azt a verziót választottuk ki, amelyik a 2014-es játékból is magán visel néhány stílusjegyet. A nagy egész persze így is egy klasszikus Mischung: a képet uraló figura öltözéke egyszerre Edward Kenway és Ezio Auditore, a háttérben pedig nemcsak egy vitorlást, hanem a Syndicate viktoriánus Londonját is felfedezhetjük.
Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia
Teljesen lényegtelen, hogy milyen állapotban van mostanság a szebb napokat is látott Heroes of Might and Magic-széria, az 1999-es harmadik rész ugyanis ma sem kevésbé szórakoztató, mint egykor, ennek megfelelően pedig még közel 25 évvel a megjelenése után is egy lelkes és aktív rajongói tábor áll mögötte. A DALL-E javára írjuk, hogy sikerült ábrázolnia a játékot jellemző sokféle fantasy karaktert és hőst, még ha a generáláshoz bevitt szöveges parancs ismerete nélkül nem is biztosan találnánk ki, hogy ez a festmény a HoMM III akar lenni.
World of Warcraft
Maradjunk még egy kicsit a fantasy vonalon, és térjünk rá a játékvilág másik halhatatlannak tűnő IP-jére, a World of Warcraftra, melynek kapcsán mostanság örülhet a szívünk, hiszen a nemrég lezavart BlizzCon azt a látszatot keltette, hogy végre új erőre kaphat a csaknem 20 éves MMORPG. Vegyünk úgy, hogy ezen üdvözlendő fejlemény előtt tisztelgünk az alábbi AI-pingálmánnyal, ami alapján a képgenerátornak inkább a Horda felé húz a nem létező szíve.
Grand Theft Auto Vice City
Az eddigi pletykák és szivárgások alapján legkésőbb 2024-ben vagy 2025-ben megkapjuk a Grand Theft Auto 10 éve várt folytatását, amely minden jel szerint ismét a Miami mintájára megálmodott Vice Citybe visz majd vissza minket. Hogy mi mindent tudni eddig a GTA VI-ról, azt nemrég ebben a cikkben gyűjtöttük össze nektek, mellé pedig most itt egy gépi festmény, melynek láttán talán felcsendül a fejetekben a Flash FM, a Wildstyle vagy a V-Rock, mindenkinek a saját ízlése szerint. Az illúziót kissé rombolja, hogy a képen látható város inkább a GTA V Los Santosára emlékeztet, a színvilág és a jelenetet domináló autó viszont már Tommy Vercettihez is passzolna.
Prince of Persia
Bizonyára nem vagyunk egyedül azzal a véleménnyel, hogy a játékipar egyik veterán címének számító Prince of Persia jóval többet érdemelt volna annál a figyelemnél, mint ami a 2010-es The Forgotten Sands óta jutott neki a Ubisoft részéről, de a januárban érkező The Lost Crown végre visszateszi a szériát a térképre, még ha nem is abban a Sands of Time-szerű formában, aminek a legtöbben örültünk volna. Valószínűleg a DALL-E is inkább egy ilyen játékra szavazna, hiszen a mesterséges intelligencia PoP-festménye is a franchise ezen korszakára hajaz.
Cyberpunk 2077
A Cyberpunk 2077 botrányos rajtja ugyan alaposan megtépázta a CD Projekt RED hírnevét, az azóta kiadott javítások és a szeptemberben megjelent Phantom Liberty kiegészítő azonban egy kerek játékot faragtak V kalandjából, amit már nyugodt szívvel ajánlhatunk a műfaj szerelmeseinek. A zsánert jellemző vizuális elemeket a képgenerátorunk is lelkesen alkalmazta, afféle metapoénként pedig egy neonreklámot is csempészett az egyik épületre, amely kísértetiesen hasonlít a játék logójára.
The Witcher 3: Wild Hunt
S ha már a lengyel csapatnál tartunk, vétek lenne kihagyni az összeállításból a mára már legendává érett The Witcher 3-at. Itt különösen nehéz volt választanunk, mivel a DALL-E csupa jó és találó festménnyel szolgált Ríviai Geraltról, így végül csupán azért döntöttünk az alábbi kompozíció mellett, mert ez a játék világát is hűen adja vissza. Leszámítva persze a szörnyeket, amelyek helyett ezúttal néhány békés madárral kell beérnünk.
Doom
Most, hogy immáron hivatalossá vált az Activision Blizzard Microsoft általi bekebelezése, egy táborba került a démonok körül bonyolódó franchise-ok két leghíresebbike, a Diablo és a Doom, ami egy plusz okot adott rá, hogy az utóbbit is megfestessük az Open AI generatív modelljével. A DALL-E csont nélkül hozta is az elvárt pokoli hatást, de természetesen itt is tudnánk javítani az eredményen mondjuk egy Baron of Hell, vagy egy Cacodemon beemelésével.
The Legend of Zelda: Breath of the Wild
Végezetül pedig a Nintendo másik klasszikus hősével, Linkkel zárjuk a sorainkat, aki a korábban már említett Marióhoz hasonlóan szintén egy kiváló évet tudhat maga mögött, a májusban megjelent The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom ugyanis méltán öregbítette tovább a sokat látott harcos hírnevét. Az AI által megfestett változatba ezúttal nem is nagyon tudunk belekötni, hanem inkább megyünk játszani, mert bizony még mindig akadnak felfedezetlen zugok Hyrule-ban.
Nektek mely festmények tetszettek a legjobban?