Már év eleje óta tudjuk, hogy a Vulkan API, azaz alkalmazásprogramozási interfész támogatja a ray tracinget, ami azt jelenti, hogy a fejlesztők elkezdhették azt beépíteni alkotásaikba. Most az Nvidia is segített tető alá hozni, hogy megmutathassa magát a technológia, azonban nem csak a gyártó videokártyáival működik.
Aki esetleg szeretne egy pillantást vetni arra, hogyan működik a Vulkan Ray Tracing, az a Quake II RTX-szel megteheti. A játékban megjelenésekor már volt fénykövetés, hála az Nvidiának, azonban a gyártó most kicsit átalakította a kódot, úgyhogy mostantól a Vulkan API is képes benne elvégezni a ray tracinget. Ráadásul az Nvidia nem rekesztette ki a versenytársakat, tehát AMD GPU-kon is ugyanúgy belevethetitek magatokat.
A Quake II RTX-ben található egy benchmark funkció is, melynek köszönhetően össze is hasonlíthatjátok, hogy mely videokártya, milyen teljesítményt képes nyújtani a játékon belül. Ezzel a fejlesztéssel a Vulkan komoly lépést tett afelé, hogy a DirectX konkurenciája legyen. A nyílt forráskódú API-nak köszönhetően ugyanis a a fejlesztőknek nem függenek a Windows DirectX programozási interfészétől, így Linuxra és Macre is programozhatnak.
A cross-platform API fejlesztői elmondták: rengetegen kérték őket, hogy a DirectX 12 ray tracing kódját könnyen áthozhassák a Vulkanba, ezt pedig mostanra sikerül megvalósítaniuk. A Vulkan Ray Tracing eddig csak a Wolfenstein: Young Bloodban volt jelen, és ott is csak Nvidia videokártyákkal működött; ezen változtatott most a Quake II RTX.