A Bungie ma már teljes erejével a Destiny szériává bővítésén fáradozik, de továbbra is a Halo-sorozat a csapat legnagyobb sikere. A csapat néhány oszlopos tagja nemrég egy rendkívül kimerítő interjúban mesélt a széria kezdeteiről, amiben valószínűleg jóval több fordulat van, mint amire számítottatok.
A Vice oldalán olvasható, megszakítás nélküli beszámolóban szóba került például, hogy a Halo eredetileg egy RTS-ként indult, amiben tényleges szerep jutott volna a terepviszonyoknak.
"Ahogy bekerült a képbe a Warthog és rá tudtál pakolni egy csomó csávót, elkezdtünk kísérletezni a nézőponttal és a kamera egyre közelebb és közelebb került. És ahogy irányíthattad, beszálltál az emberekkel, aztán kiszálltál, forgathattad a kormányt is, akkor éreztük, hogy ennek nem egy RTS-nek kéne lennie"
- emlékezett vissza a stúdió egyik alapítója, Alex Seropian.
Szóba került többek között, hogyan győzték meg Steve Jobsot arról, hogy a Macworldön mutathassák be a játékot és aztán hogyan mentette meg a Bungie-t a csődtől a Microsofttal a készülőfélben lévő Xbox kapcsán kötött megállapodásuk. Emellett elmesélték, hogy a Halo eredetileg elsősorban multis játéknak indult, ennek ellenére nem sokkal a kiadás előtt hatalmas változtatásokat kellett eszközölni a módon, amit egy ponton majdnem egy az egyben töröltek. De legalább ilyen szórakoztató, hogy a már több logótervvel rendelkező "Covenant" címet Halóra cserélték.
"Nem olyan messze ültem Paul Russeltől, az egyik művészünktől. Egyszer csak megszólalt, hogy »Covenant? Ez a cím hülyeség.« És ott helyben kitalált öt-hat alternatívát, amik közül az egyik a Halo volt."
- mesélte Jaime Griesemer, de ahogy a játék ikonikus zenéinek szerzője, Marty O'Donnell felidézte, elsőre nem volt nagy sikere a címnek.
"Senkinek nem tetszett a Halo. Túl vallásosnak, túl semmitmondónak tartották és túl szó szerintinek is, mert a [a gyűrű alakú világ] úgy nézett ki, mint egy glória. (...) Én még hozzátettem azt is, hogy az én időmben egy női sampont hívtak így."
A név ráadásul a Microsoftot sem győzte meg, akik mindenképpen meg akarták változtatni. Végül kompromisszumot kötöttek a stúdióval és így született meg a Combat Evolved alcím.
Ezen kívül is rengeteg érdekes sztorit osztottak meg a Halo születésénél jelenlévő szakemberek, úgyhogy ha szeretitek Master Chief kalandjait, mindenképp olvassátok el a visszaemlékezéseket itt.