Hirdetés

Így lett RTS-ből lövölde a Halo, aminek a címét mindenki utálta

|

A Halo megszületésének fontos figurái meséltek a legendás játéksorozat kezdeteiről és az apró véletlenekről, amik befolyásolták a Bungie mesterművének útját.

Hirdetés

A Bungie ma már teljes erejével a Destiny szériává bővítésén fáradozik, de továbbra is a Halo-sorozat a csapat legnagyobb sikere. A csapat néhány oszlopos tagja nemrég egy rendkívül kimerítő interjúban mesélt a széria kezdeteiről, amiben valószínűleg jóval több fordulat van, mint amire számítottatok.

Vice oldalán olvasható, megszakítás nélküli beszámolóban szóba került például, hogy a Halo eredetileg egy RTS-ként indult, amiben tényleges szerep jutott volna a terepviszonyoknak.

"Ahogy bekerült a képbe a Warthog és rá tudtál pakolni egy csomó csávót, elkezdtünk kísérletezni a nézőponttal és a kamera egyre közelebb és közelebb került. És ahogy irányíthattad, beszálltál az emberekkel, aztán kiszálltál, forgathattad a kormányt is, akkor éreztük, hogy ennek nem egy RTS-nek kéne lennie"

- emlékezett vissza a stúdió egyik alapítója, Alex Seropian.

Szóba került többek között, hogyan győzték meg Steve Jobsot arról, hogy a Macworldön mutathassák be a játékot és aztán hogyan mentette meg a Bungie-t a csődtől a Microsofttal a készülőfélben lévő Xbox kapcsán kötött megállapodásuk. Emellett elmesélték, hogy a Halo eredetileg elsősorban multis játéknak indult, ennek ellenére nem sokkal a kiadás előtt hatalmas változtatásokat kellett eszközölni a módon, amit egy ponton majdnem egy az egyben töröltek. De legalább ilyen szórakoztató, hogy a már több logótervvel rendelkező "Covenant" címet Halóra cserélték.

"Nem olyan messze ültem Paul Russeltől, az egyik művészünktől. Egyszer csak megszólalt, hogy »Covenant? Ez a cím hülyeség.« És ott helyben kitalált öt-hat alternatívát, amik közül az egyik a Halo volt."

- mesélte Jaime Griesemer, de ahogy a játék ikonikus zenéinek szerzője, Marty O'Donnell felidézte, elsőre nem volt nagy sikere a címnek.

"Senkinek nem tetszett a Halo. Túl vallásosnak, túl semmitmondónak tartották és túl szó szerintinek is, mert a [a gyűrű alakú világ] úgy nézett ki, mint egy glória. (...) Én még hozzátettem azt is, hogy az én időmben egy női sampont hívtak így."

A név ráadásul a Microsoftot sem győzte meg, akik mindenképpen meg akarták változtatni. Végül kompromisszumot kötöttek a stúdióval és így született meg a Combat Evolved alcím.

Ezen kívül is rengeteg érdekes sztorit osztottak meg a Halo születésénél jelenlévő szakemberek, úgyhogy ha szeretitek Master Chief kalandjait, mindenképp olvassátok el a visszaemlékezéseket itt.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)