A gaming világ legnagyobb rejtélyei között mindig is ott lesz, hogy mi folyhat a Vavle háza táján (hogy nem a Half-Life 3 fejlesztése, az már több, mint valószínű), de a jelek szerint a fejlesztőcsapatnál valakinek feltűnt, hogy a céget sikerre vivő Half-Life-széria legelső részében maradt néhány hiba, így hát ezt egy patchel orvosolták is, ha már éppen ráértek. Mostanában amúgy csak ilyesmire érnek rá.
Az első Half-Life 1998-ban jelent meg és azonnal kultikus kedvenccé vált, ugyanis az FPS műfajban is megcáfolta John Carmack azon mondását, hogy a videojátékokban annyira fontos a történet, mint egy felnőtteknek szóló filmben, ahol a pizzásfiú vagy a medencetisztító mindig a ház asszonyán köt ki valahogy. Egészen kivételes játék volt, de persze akadtak benne hibák, amiket akkoriban kissé nehezebb volt orvosolni, mint manapság. Úgy tűnik azonban, hogy a Valve-nál az "ami késik, nem múlik" elvét alkalmazzák, így 21 évvel a megjelenés után a Half-Life újabb patchet kapott.
A hibák között szerepelt, hogy az MP5 smg golyószórási-mintázata nem volt megfelelő, pontosabban a multiba a single player értékek kerültek, és ugyanez igaz fordítva is. Ezen felül most eltávolították a cheat kódok használatát a multiban, innentől kezdve csak a szerver tulajdonosa szabhatja meg, hogy mennyi csalás engedélyezett egy játékban. Változtattak még a karakterek fordulási sebességén is, ami leginkább a speedrunnereknek lehet fontos, bár itt a módosítás elenyésző, valamint a legtöbb speedrun egyébként is a játék régebbi verzióin történik.
Nem ez volt a világ legégetőbb problémája, de azért kapott egy tapaszt a Half-Life 21 évesen is, hány 21 éves mondhatja el magáról manapság, hogy még javítgatnak rajta kicsit?