Az elmúlt években rengeteget fejlődtek a játékok. Sosem látott méretű világokat, fotorealisztikus grafikát, komplex rendszereket kaptunk, és bár a mesterséges intelligencia is sokat javult, sokszor még mindig nem elég meggyőző. Vannak persze kivételek, mint a Tom Clancy's The Division 2 vagy a Red Dead Redemption 2, de sokszor azt érezzük, hogy ez a rész még mindig gyerekcipőben jár.
És gondoljatok csak bele, mennyivel nehezebb volt meggyőző MI-t írni 20 évvel ezelőtt, amikor egy sokkal visszafogottabb teljesítményű hardvernek kellett kiszolgálni a rendszert. Különösen egy olyan platformon, mint mondjuk a Nintendo 64. A GoldenEye-t fejlesztő Rare azonban olyan elképesztő munkát végzett, hogy miután a Valve néhány akkori dolgozója egy expón kipróbálta a játékot, azonnal elkezdték hasonlóra szabni az akkor megjelenés előtt álló Half-Life-ot.
Az AI and Games csatorna legújabb videójában épp ezt a témát járják körbe, úgyhogy ha érdekel a játékfejlesztés, vagy csak kíváncsiak vagytok, milyen trükkökkel teszik hihetővé az élményt az alkotók, akkor mindenképp nézzétek meg!