Nem kevés MMO játék gyakorolt komoly hatást a játékvilágra, a legtöbbjük pedig meglepően sokáig is életben maradhat. Az eredeti EverQuest például még mindig fut és az első PlanetSide-ot is csak nemrég lőtték le. Korban viszont mindkettőt megelőzte a LucasArts (akkor még LucasFilm Games) játéka, a Habitat.
A perzisztens világok, vagy éppen a kozmetikai tárgyak tekintetében is úttörőnek számító játékot pedig az amerikai Museum of Art and Digital Entetainment (avagy a MADE) fel szeretné támasztani, közel három évtizeddel 1988-as leállítása után.
A projekten már három éve dolgoznak és a legváltozatosabb forrásokból szerezték be a szükséges kódokat. Amellett, hogy a játék eredeti dizájnereit is megkeresték és beolvasták a Commodore 64-es lemezeket, még egy régi szervert is megszereztek, amin anno a Habitat futott. A nagyjából 130 kilogrammot nyomó szervert aztán megtisztították és működőképes állapotba hozták, ami elég nagyot lendített a projekten.
A tízezer játékos kiszolgálására épített gép viszont még nem TCP/IP protokollok segítségével kommunikált a kliensekkel, így két éve egy hackathon keretében ültették át a régi hálózati kódot modern környezetbe.
A LucasArts játékának visszaállításához így is hiányzik néhány nagyon fontos könyvtár, amiknek a megszerzéséhez az AOL-lel kéne megállapodnia a múzeumnak. A Habitat helyreállításához így még mindig keresik a vállalkozó kedvű (és programozni tudó) jelentkezőket, akik számára elérhetővé is tették az eddig összegyűjtött kódokat egy Github oldalon.
A végcél egyébként az, hogy Linuxos alapon megint játszhatóvá tegyék a Day of the Tentacle-t is évekkel megelőző MMO-t.