Voltak idők, amikor mindenki zombis játékot készített, és ugyan nem olyan mértékben, mint akkor, de máig megjelennek akciójátékokban az élőholtak, akiket továbbra is imádunk ledarálni. Lehet, hogy sok alkotás nem lett volna annyira népszerű, ha másfajta szörnyek jelennek meg benne.
Talán a Left 4 Dead sem vált volna akkora klasszikussá, ha a Valve úgy dönt, nem engedi a Turtle Rock Studiosnak, hogy zombik legyenek a játékban.
Chet Faliszek, aki történetíróként dolgozott a Valve-nál, egy nemrégiben készült interjúban elmondta, hogy Gabe Newell nem lelkesedett annyira a témaválasztásért, olcsónak találta a zombik alkalmazását. Nem tetszett neki az sem, hogy a zombis filmek mindig mögöttes mondanivalóval bírtak: Az élőhalottak éjszakája a rasszizmusról, a Holtak hajnala a konzumizmusról szólt, ezért a játékot is olyannak képzelte el, mint valamit, aminek kell, hogy legyen mondanivalója.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
Faliszek végül azzal győzte meg őt, hogy felvetette, a játék szóljon egész egyszerűen az együttműködésről, a főszereplők legyenek tudatában annak, hogy lényegében egy zombis film eseményeit élik át, annak hőseiként kell helytállniuk.
Örülünk, hogy végül Newell is egyetértett vele, és a Left 4 Dead minden idők egyik legjobb zombis játékává válhatott.