Hirdetés

Folytatást kaphatott volna minden idők egyik legjobb szerepjátéka

|

Még évekkel ezelőtt a Dragon Age írójának vezetése alatt kezdődtek, majd feneklettek meg a projekt munkálatai.

Hirdetés

David Gaider, a Dragon Age széria egykori írója osztotta meg nemrég, hogy a BioWare és a Black Isle klasszikus szerepjátékainak újrakeverésével ismertté vált Beamdog évekkel ezelőtt a kultikus Planescape: Torment folytatásán dolgozott. A projekt sajnálatosan még a bejelentésig sem jutott el, mivel pénzügyi támogatás híján megbukott. A Planescape: Unraveled névre keresztelt RPG középpontjában Ravel Puzzlewell három aspektusának egyikét irányítva próbáltuk volna megfejteni saját létezésünk rejtélyét.

After all, making a sequel to one of the most beloved Infinity Engine titles? In the Planescape setting, which I adored, and which gave license to break all the "standard" rules of CRPG's? Yes, please! Under that premise, I warily agreed - and by March of 2016 I was Beamdog's new Creative Director.

— David Gaider (@davidgaider.bsky.social) 2025. április 15. 3:49

A Beamdog - amit a BioWare-alapító Trent Oster és a stúdió korábbi vezető programozója, Cameron Tofer hozott létre 2009-ben - ugyan több sikeres újrakiadással és a Siege of Dragonspear köztes epizóddal is bizonyított, a Torment utódját végül nem tudta tető alá hozni. Gaider szerint a Dungeons & Dragons tulajdonosa, a Wizards of the Coast lelkes volt, sőt hajlandó lett volna előrehozni a Planescape kampánykészlet 3. kiadását is, hogy a játék eseményeit és karaktereit beemeljék a hivatalos kánonba, anyagilag azonban már nem támogatta a fejlesztést.

Hirdetés

A 1999-es Planescape: Torment a D&D-univerzum egyik legösszetettebb és legfilozofikusabb RPG-je volt, amit az évek során számtalan rajongó zárt a szívébe, noha kereskedelmileg sosem vált belőle igazán nagy durranás. És ez lett az új epizód veszte is: a kiadók nem hittek benne, sem a Beamdogban, sem Gaiderben. "Nem tudtuk eladni" - vallotta be őszintén a veterán író, aki jelenleg a Summerfall Studios kreatív igazgatója.

A Planescape: Unraveled így sosem léphette át a koncepció fázisát, a rajongóknak pedig meg kellett elégedniük egy szellemi örökössel az inXile Entertainmenttől. Ez utóbbi, a Torment: Tides of Numenera is emlékezetes kaland, de nem ért a Planescape: Torment nyomába.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)