1994-ig nyúlik vissza a The Elder Scrolls sorozat történelme, ugyanis akkor jelent meg a széria első része, az Arena. Ezt 1996-ban követte a Daggerfall, és egészen 2002-ig kellett várni a Morrowindre, a harmadik számozott epizódra, ami értelemszerűen már nem DOS-on, hanem Windowson volt játszható - illetve az első Xboxon is, mivel a Bethesda azonnal nekiállt a konzolos változat fejlesztésének, ahogy hírt kapott a Microsoft masinájának létezéséről.
Ennek is köszönhető, hogy szorosan összefonódott a két cég, és a héten eljutottunk odáig, hogy a Microsoft bekebelezte a Bethesdát. Pete Hines és Todd Howard ennek kapcsán ült le beszélgetni Larry Hrybbel és Phil Spencerrel az Xbox Podcast legutóbbi adásában.
Beszéltek például arról, hogy a Morrowind fejlesztése közben olyan trükköket mutatott az Xbox csapata, amikről kevesen tudtak. Ezek egyike a konzol újraindításának lehetősége volt: ha elfogyott a memória, a játék rebootolta a gépet, de ebből a felhasználók csak a hosszú töltési időt érzékelhették.
Szóba került az is, hogy a Bethesda partit tartott, miután kérésükre a Microsoft megduplázta az Xbox 360-nál használható memória mennyiségét. Torta is készült, melyre az új memóriakorlátot írták fel.
Ha szeretnétek többet tudni a Bethesda múltjáról, a linken található cikkünket ajánljuk szíves figyelmetekbe.