Akik azt hiszik, hogy az autóversenyzés világában szorosak a néhány tizedes eredmények, nem látták még, hogy mire képesek azok az arcok, akik videojátékokat speedrunolnak szórakozásból.
A Super Mario Bros. már magában is ikonikus, a hírnevét pedig csak öregbíti, hogy a modern kor újra felfedezte magának és egy népszerű speedrun játék lett belőle. Az évek alatt sokan, sokféleképpen nekifutottak már a rekorddöntési kísérletnek és mindenki arra a következtetésre jutott, hogy a 4 perc 55 másodperces határ átléphetetlen, ez alatt képtelenség teljesíteni a játékot.
Aki nincs képben a régebbi játékokkal, fontos leszögezni, hogy természetesen a Super Mario Bros. sem volt ilyen rövid játék, ahhoz, hogy ilyen hamar teljesíteni lehessen, a játékosok kihasználják a játék összes bugját és glitch-ét, hogy lerövidítsék a játékmenetet. Ezt a speedrunok világában a "any%" kategóriában díjazzák, ahol ez a rekord is született.
A Niftski nevű Twitch streamer egészen pontosan 282 milliszekundummal volt gyorsabb, mint a korábbi rekorder, aki 4 perc 55 másodperc és 230 milliszekundum alatt teljesítette a játékot.
Azért, hogy kontextusba helyezzük, mit is jelent a rekord, érdemes kiemelni, hogy az első 5 perc alatt rekordot 2010-ben állították be. Ahhoz, hogy 5 másodpercet csökkentsenek ezen, 11 év kellett. A speedrun közösség minden 4:55 alatt időt lehetetlennek gondolt, egészen mostanáig.