Timur Gagiev évekkel ezelőtt elkezdett dolgozni a régi Tomb Raider játékok teljes remake-jén, projektje OpenLara néven volt ismert. Az online térben XProgerként tevékenykedő fejlesztő aztán egyszer csak elhallgatott, és egy szót nem szólt az OpenLara helyzetéről. Az ok egészen egyszerű: felfogadta a Saber Interactive, hogy egy kis csapatot vezetve összerakhassa a Tomb Raider I-III Remastered gyűjteményt.
Most, hogy a játékcsomag megjelent (és már meztelen mod is készült hozzá), Gagiev felbukkant X-en, hogy meséljen kicsit a dolgok állásáról.
"Azoknak, akiket még mindig érdekel az OpenLara és a másik projektem, üzenem hogy ezek most parkolópályára kerültek. Az elmúlt egy évet az álommunkámmal töltöttem, ami életem 8 évének eredménye lett: ez a Tomb Raider I-III Remastered."
Gagiev meghálálta a bizalmat a Sabernek és az Aspyrnek, akik minden szükséges erőforrást és kreatív szabadságot megadtak neki és a rajongókból összeállított csapatának.
"Már az elejétől kezdve elengedték a kezünket, amikor kikötöttünk magunknak egy lehetetlen célt. A célt, amit csak egy apró, őrültekkel teli fejlesztőcsapattal valósíthattunk meg 24/7-ben dolgozva, szem előtt tartva az elképzeléseinket, és azt, hogy kikért is csináljuk ezt."
A Tomb Raider I-III Remastered csomag az eredetihez teljesen hű, de modern platformokon prezentálja a Tomb Raider széria első három részét és azok kiegészítőit. Játékórák tucatjait kaptuk ezzel, ami talán elég is lesz addig, amíg a következő nagy epizód be nem fut majd.