David Brevik, a Blizzard North társalapítója, és a Diablo atyja leült beszélgetni az IGN.com újságíróival, és elmesélte nekik, hogy mekkora kihívással is kellene szembenézniük a játék újrakeverésével.
"Annyit mondhatok, hogy csak a technikai részét nézve is nagyon komoly kihívás lesz."
David Brevik az IGN Unfiltered legutóbbi epizódjában tűnt fel, ahol egy lehetséges Diablo II Remastered volt a téma.
"Nem fogod tudni egy az egyben visszahozni ugyanazt az élményt, és ennek elsődleges oka a képernyők formája."
A fejlesztő elmagyarázta, hogy annak idején, amikor a 4:3-as kijelzők voltak divatban, rengeteg programozási trükkel kihasználták ezt. Ha csak annyit csinálnának, hogy a képet 16:9-re szétnyitják, már akkor nagyon fura dolgok történnének.
"Egy csomó mechanika és AI reakció a képernyőn kívül aktiválódik. Hogyha megtartják azokat a reakcióköröket, mint most, akkor annyit látnál, hogy egy csomó ellenséges NPC állna a képernyő szélén, ahogy éppen készülnek valamire."
Hozzátetette, hogyha átállítják a reakció körét az a kód miatt egy csomó olyan változást eredményezne, hogy a szörnyek teljesen máshonnan, más sebességgel jönnének a játékosra teljesen máshogy, mint ahogy az azelőtt volt.
Mindemellett Brevik szerint rengeteg apróbb játékmechanikai átalakítás kellene az egész Diablo II-nek ahhoz, hogy a modern gépeken is élmény legyen vele játszani.
"Hatalmas technikai kihívásokat kellene leküzdeni, szóval nem annyi lenne a cucc, hogy D2 csak jobb grafikával. Az nem megoldható."
Egyelőre a Blizzard még nem jelentette be hivatalosan a Diablo II újrakeverését, de azért mi még reménykedünk.