A 2002-es, GameCube-ra (majd később Wii-re) megjelent Metroid Prime kiváló címként él a széria rajongóinak emlékezetében, azt viszont kevesen tudják, hogy csöppet sem volt zökkenőmentes a játék fejlesztése, sőt olyan erős volt a nyomás a hajrában az alkotókon, hogy majdnem az egész fejlesztőcsapat tönkrement a munka során.
Minderről most Mike Wikan, a játékért felelős Retro Studios egyik korábbi munkatársa mesélt a Kiwi Talkz podcastban. Wikan arról számolt be, hogy a Retro Studios és a Nintendo kollaborációjából született Metroid Prime fejlesztése vége felé hajmersztő túlórákkal kellett szembenézniük a csapattagoknak.
Ő például volt, hogy 48 órát végigdolgozott mindössze egyetlen óra alvással, de többször előfordultak a 36 munkaórás műszakok is. Elmondása szerint a fejlesztés utolsó 9 hónapjában gyakorlatilag a hét mind a hét napján, napi 24 órában folyamatosan dolgozott csapat.
A játék végül persze elkészült, de a túlterheltség nem maradt eredmény nélkül. A munkatársak teljesen ki voltak készülve, sokan el akarták hagyni munkahelyüket. Maga Wikan is több helyről is kapott munkaajánlatokat, melyeken erősen elgondolkodott.
Végül a Nintendo lépett közben: felvásárolták az egész Retro Studiost, a Nintendo of America oldaláról pedig Michael Kelbaugh került a stúdió élére. Az új vezető pár hét türelmet kért az alkalmazottaktól, és azt ígérte, mindent megváltoztat a cégen belül.
Végül így is lett. Voltak még a későbbiekben is megfeszített fejlesztések (ezt tényleg elég nehéz elkerülni), de olyan időszak sosem köszönt már vissza, mint amilyen a Metroid Prime fejlesztésének utolsó 9 hónapja volt. A csapatot ma is Kelbaugh vezeti, mint elnök-vezérigazgató, mi pedig egy emlékezetes Metroid játékkal lettünk gazdagabbak.