Hirdetés

Az orruknál fogva vezette a BioWare a játékosokat a Mass Effecttel, mégsem bánta senki

|

Nem a Dragon Age: Inquisitionben hitette el először velük a fejlesztőcsapat, hogy gyorsabban haladnak, ha sprintelnek.

Hirdetés

Illúzió, szemfényvesztés, bűvésztrükk: rokonértelmű szavak, amelyek tökéletes illusztrálják, ahogy a videojátékok működnek. Az erőforrások korlátozott mivolta (az egyik oldalon a büdzsé, az idő, a személyi állomány, a másikon pedig a célplatform vagy platformok limitációi) miatt a fejlesztők trükkök garmadáját vetik be, hogy elhitessék velünk, amit a képernyőn megelevenedni látunk, az "valóságos és tényleg ott van", mármint az adott játék keretein belül.

Erőforrást spórolnak azzal, hogy csak annyit renderelnek ki a játéktérből, amennyi az adott pillanatban a látómezőnkben szerepel, vagy hogy például bárhogy igyekszel, nem tudod úgy forgatni egy-egy TPS-ben a kamerát, hogy szemből mutassa a karakterünket (még a számos díjjal jutalmazott Alan Wake 2 is beveti ezt a trükköt). Máskor pedig, mint arra még tavaly egy BioWare-es fejlesztő rámutatott, azért kell csalniuk, hogy a hardver korlátai ne menjenek a játékélmény rovására.

Hirdetés

John Epler a pár hónap híján tízéves Dragon Age: Inquisition trükkjéről még tavaly rántotta le a leplet. Lehet, hogy volt, akinek anno feltűnt, de például simán elhittem, hogy ha gyorsabb iramra ösztökélem a lovam, akkor valóban hamarabb érek oda utam következő állomására. De nem így történt, az átverésre pedig azért volt szükség, mert a Frostbite motor nem tudta elég gyorsan betölteni a térképet.

A minap John Ebenger a Concordon dolgozó Firewalk Studios cinematic directora, egykori BioWare-veterán elárulta, hogy a 2007-es Mass Effectben is ugyanehhez a csaláshoz folyamodtak, és pusztán azzal teremtették meg a nagyobb sebesség illúzióját, hogy megváltoztatták a kamera látómezejét sprintelés során, amikor például a Citadel állomáson rohangáltunk fel és alá. Az okok hasonlóak voltak, mint 2014-ben. Arra már nem emlékszik, hogy a Mass Effect 2 és Mass Effect 3 esetében is trükközniük kellett, vagy javult a betöltési sebesség.

Érdemes megjegyezni, hogy a trilógia epizódjait kisebb-nagyobb mértékben felfrissítő Legendary Editionben már nem csak illúzió a gyorsabb haladás, ha Shepard megszaporázza a lépteit.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)