Bár a legtöbben a Microsoft és a Sony felvásárlásaival vannak elfoglalva, a svéd cégcsoport, az Embracer Group sokkal falánkabb: szinte nem telik el úgy hónap, hogy ne kebeleztek volna be egy új fejlesztőcsapatot, tették volna rá a kezüket egy IP-re vagy éppen bővítették volna a palettájukat (mondjuk egy társasjátékokra szakosodott vállalattal, netán egy CGI előzeteseket gyártó magyar céggel). A közelmúltban attól volt hangos a sajtó, hogy a Square Enix nyugati érdekeltségeinek nagy részét, azaz a Crystal Dynamics, az Eidos Montreal és a Square Enix Montreal csapatokat szippantotta magába a konglomerátum, beleértve azok alkalmazottjait és szellemi tulajdonait is.
A legújabb hírek szerint az Embracer Group folytatja a felvásárlást, de ezúttal nem fejlesztőcsapatokat akvirálnak, hanem klasszikus videojátékokat és nem színtiszta üzleti célból. Az Embracer Games Archive (EGA) egy játékmegőrzési kezdeményezés, amelynek célja, hogy a játékipar minél nagyobb részét archiválja és megmentse a jelen-, valamint az utókornak. Az EGA eddig több mint ötvenezer játékot, konzolt és kiegészítőt gyűjtött össze a svédországi Karlstadban található páncéltermébe, és egy vezérigazgatóból, gyűjteménykezelőből, asszisztensből, műszaki mérnökből és ellátási menedzserből álló csapattal büszkélkedhet.
Jelenleg a gyűjtemény nem látogatható, a kutatók sem férhetnek hozzá, de az EGA kijelentette, hogy terveben van a kollekció adatbázisának létrehozása, azt pedig forrásként elérhetővé teszi a tudósok, kutatók és bizonyos mértékig a nagyközönség számára. Ez a kezdeményezés ugyan még messze van attól, hogy Holdbéli szervereken tárolja az emberiség tudását, ahogyan egy startup tervezi, de mindenképpen becsülendő, hogy az Embracer Group szívén viseli a videojátékos kultúra sorsát.