Bár úgy látszik, a koronavírus-járvány által felgyorsított változások egyszer s mindenkorra kicsinálták az E3-at, a legnagyobb presztízsű videojátékos rendezvényt, a fejlesztők és a sajtó számára is fontos, zárt ajtók mögött zajló bemutatók korának még nem áldozott le. Egyrészt a poszt-Covid éra túlélői, mint a gamescom és a Tokyo Game Show továbbra is lehetőséget kínálnak a nyilvánosságot kizáró prezentációkra, másfelől az online térbe költöztetve is kivitelezhető a művelet.
Az ilyen bemutatók jellemzően vagy a nyilvános prezentációk kibővített változatait takarják, esetleg megfejelve a kipróbálás lehetőségével, vagy pedig annyira korai bepillantást engednek egy-egy projektbe, hogy azt valóban hiba lenne idő előtt megosztani a majdani célközönséggel, mivel rengeteg minden változhat a fejlesztés végéig.
Nemrég megleshettük a Noclip Game History Archive YouTube-csatorna jóvoltából a Star Wars: Knights of the Old Republic szupertitkos bemutatóját a 2001-es E3 idejéből, most pedig egy másik klasszikus BioWare-RPG, a Neverwinter Nights prezentációit is végignézhetjük. A stúdió első 3D-s szerepjátéka más irányból közelítette meg a Dungeons & Dragons élményt, mint azt megelőzően a Baldur's Gate és a Baldur's Gate 2: Shadows of Amn.
A kampány, melynek során egy, a címbéli várost sújtó járványnak kellett véget vetnünk tulajdonképpen azt a célt szolgálta, hogy megismertesse a játékosokkal az Aurora szerkesztő lehetőségeit, akik aztán eszelős mennyiségű tartalmat készítettek a Neverwinter Nightshoz, némelyik modul még túl is szárnyalta a BioWare az alapjátékot és annak hivatalos kiegészítőit (Shadows of Undrentide, Hordes of the Underdark).
És persze nemcsak a 3D-s környezet és karakterek, a forgatható, zoomolható kamera, vagy a szokatlan kezelőfelület miatt volt éles váltás a Neverwinter Nights a Baldur's Gate szériához képest, hanem mert a hatfős kalandozó parti helyett egyetlen karaktert irányíthattunk, míg társunkat (ritkában társainkat) az MI terelgette az előzetes beállításoknak megfelelően.