Míg Silent Hill fronton eléggé nagy a csend (legutoljára Hideo Kojima és Guillermo del Toro próbálta meg feltámasztani a szériát a Silent Hillsszel, amiből aztán semmi se lett a Konami miatt), addig a Resident Evil franchise sikert-sikerre halmoz.
A legutóbbi rész, a Resident Evil Village kritikailag és anyagilag is szépen teljesített, és a Capcom tovább üti a vasat. De mi az oka annak, hogy míg egyiket sikerült újra pályára állítani és sikeressé tenni, addig a másik évek óta a visszatérésre vár?
A Silent Hill atyja, Keiichiro Toyama szerint a megoldás abban keresendő, hogy a Silent Hillt jóval nehezebb remake-elni, mint a Resident Evilt - mondta el a VGC-nek adott interjújában, amelyben megkérdezték tőle, hogy részt venne-e egy Silent Hill remake-ben. Toyama úgy véli, hogy amiatt lehet ez, mivel a koncepció régebbi: ez nem egy akciójáték, ahol csak finomítani kell az akción, mint a Resident Evilben.
A rajongók nem lennének elégedettek azzal, hogy a Silent Hillt a jelenlegi szabványokhoz igazítják és csiszolják a grafikát. Toyama elmondta, hogy a Silent Hill nem erről szólt, szóval újra kellene gondolni az egész koncepciót, hogy érdekes legyen a rajongók számára.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
A fejlesztő egyúttal azt is elárulta az interjúban, hogy a filmekkel ellentétben a játékokat az eredeti állapotukban nehéz élvezni, mivel az idő múlásával megkopik a játékmechanika, legfőképpen a használhatóság, a racionalitás és a kifinomultság esetében. A Silent Hill például vizuálisan nézve nyilvánvalóan nem a modern készülékekhez készült, így Toyamának egyáltalán nincs kifogása ellene, hogy az eredeti esszenciát úgy alakítsák át, hogy az illeszkedjen a modern korhoz.