Talán a nosztalgia az oka, vagy hogy képzelt világok helyett történelmünk egy-egy szeletkéjét élhetjük újra az egyes epizódok által, még ha nem is feltétlenül abban a formában, ahogy lezajlottak az események, pontosabban feljegyezték azokat. És akkor még szóba sem ejtettük a mitológiai mellékszálat, elvégre az Age of Mythology is megér egy misét, sőt ha már itt tartunk, ráférne egy istenes felújítás, vagy akár egy - le sem merem írni - folytatás.
Mindenesetre attól a kapitális baklövéstől függetlenül, hogy a Microsoft a játékosok szokásának megváltozására (értsd: a 2000-es évek második felére drasztikusan visszaesett az érdeklődés a stratégiai játékok iránt) átstrukturálás helyett az Ensemble Studios bezárásával reagált, a franchise köszöni szépen, jól van, mi több, másodvirágzását éli, mint arról Adam Isgreen, a széria kreatív rendezője beszámolt.
"Havonta egymilliónál is többen játszanak valamelyik Age of Empiresszel, és ez a szám egyre csak növekszik. Kizárt, hogy csupán a nosztalgia legyen az oka, hiszen rengeteg új játékos érdeklődik a franchise iránt, és ami azt illeti, más RTS-ek iránt is. Ezt rendkívül érdekesnek találom, mellesleg úgy fest, mintha megnőtt volna az kereslet a gondolkodást, tervezést, előrelátást igénylő játékokra, és a számok is ezt látszanak alátámasztani."
Legyen igaza, azt kívánom. Addig is izgatottan várjuk az erre az évre kiírt Age of Empires 2: Definitive Editiont, amit korszerűbb látvány mellett három új nációval, valamint egy extra kampánnyal terveznek vonzóbbá varázsolni. És persze nem szabad megfeledkezni arról, hogy előbb-utóbb hasonló kezelésben részesítik az Age of Empires 3-at is. Már csak az a kérdés, hogy erre a nyilvánosság elől bujkáló Age of Empires 4 premierje előtt kerül sor, vagy csak az után.
Ti örülnétek annak, ha úgy az Age of Empires sorozat, mint általánosságban az RTS műfaj ismét erőre kapna?