Hideki Kamiya neve ismerős lehet a Resident Evil és a Devil May Cry sorozatok rajongóinak is, ugyanis a japán fejlesztő rendezőként vett részt az 1998-as Resident Evil 2 és a 2001-es Devil May Cry elkészítésében. Kamiya a Capcomtól való távozását követően a PlatinumGames munkatársa lett, többek között a Bayonetta és a The Wonderful 101 fejlesztésén is dolgozott.
A fejlesztővel a Video Games Chronicle készített nemrégiben interjút, amely beszélgetés során a klasszikus játékok témakörét is érintették.
Kamiya maga is lelkes játékgyűjtő, így számára is fontos a ritkaságok megszerzése, viszont más szemszögből is megközelítette az egyre nehezebben elérhető klasszikus alkotások problémáját. Elmondta, hogy megérti a gyűjtők álláspontját, miszerint értékesek az eredeti, bontatlan csomagolású játékok, viszont az ilyen jellegű gyűjtés sajnos visszatartja a fejlődő játékoskultúrát.
Sokaknak nincs lehetőségük kipróbálni a retró alkotásokat, hiszen azok vagy nem jelennek meg új platformokra, vagy elképesztő drágán szerezhetőek be aukciós házakon keresztül. Nemrég például néhány héten belül kétszer is megdőlt a világ legdrágább videojátékának rekordja, miután egy eredeti Super Mario 64 kazetta 1,56 millió dollárért, majd egy Super Mario Bros. NES kiadás 2 millió dollárért talált új gazdára (viszont nem kizárt, hogy az egész átverés).
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.
Kamiya szerint a kiadóknak is felelősséget kellene vállalniuk, és a legjobb megoldás az lenne, ha az eredeti IP-k megjelenhetnének valamilyen formában az újabb játékplatformokon. A Nintendo például igyekszik folyamatosan bővíteni a Nintendo Switch Online könyvtárát, és a közeljövőben a régi Game Boy címek is elérhetőek lennének a szolgáltatáson keresztül a vállalat tervei szerint.