A felhasználási adatok gyűjtése rengeteg ipart radikálisan átalakított, beleértve a videójátékok világát is. A legnagyobb játékok gyakorlatilag mind folyamatosan számolják, hogy a játékosok mit csinálnak a játékokban és hányszor, ezzel is segítve a fejlesztőcsapatokat abban, hogy megértsék, mi népszerű és mi nem.
Persze nem volt mindig minden az internetre kapcsolva, így a játékok hőskorában bizony találékonynak kellett lenni, ha a fejlesztők ilyesmi információkat akartak megtudni.
John Tobias, a Mortal Kombat egyik megalkotója a Twitter-oldalán mesélte el, hogy hogyan is kerülték meg ezt a limitációt a játéktermi gépek korában: elmondása szerint a korai részekben titkos számlálókkal követték, hogy melyik karaktereket hányszor választják ki a játékosok és ez alapján döntötték el, hogy kiket fognak kihagyni a következő részből.
We added character select audits so we could see was how many times each character was chosen. Ed also added a secret button tap sequence that let us walk up to any coin-op game in any arcade, tap in the button sequence and access the audit menu from the attract mode... (3/10)
— John Tobias (@therealsaibot) April 6, 2021
Persze ezen adatok begyűjtéséhez személyesen kellett odamenni és hozzáférni egy rejtett menühoz, ami azt jelenti, hogy Boon és Tobias csak Chicagóban tudták pontosan megismerni a játékosok szokásait. Ennek az lett a következménye, hogy ezek az adatok nem voltak túlságosan reprezentatívak és így történhetett meg, hogy Kano és Sonya Blade végül kiestek a második részből, hiába tartoznak manapság a legnépszerűbb szereplők közé.
Tobias szerint végül azért tértek vissza, mert a rajongók későbbi visszajelzései alapján nyilvánvaló lett, hogy a játékosok igenis kötődnek ezekhez a karakterekhez is. A dizájner szerint egyébként rengeteg komplikációt okozott, hogy a sztoriban is meg kellett magyarázni a karakterek eltűnését, valamint újabb feltűnéseit, viszont hosszútávon ez talán nem is annyira baj, elvégre mostanra kevés verekedős játéknak van annyira csavaros és izgalmas története, mint a Mortal Kombatnak.
Mindig nagyon érdekes belátni a kulisszák mögé, különösen akkor, ha a régi motoros játékfejlesztők szinte végtelen kreativitásáról van szó. Ti mit gondoltok? Kik azok a szereplők, akik nélkül ma már nem tudnátok elképzelni a Mortal Kombatot?