Ma már az univerzum egyik megingathatatlan törvényszerűségének tűnik, hogy az AAA-játékokat futtató otthoni konzolok piacán a PlayStation és az Xbox versengenek egymással, a Microsoft első konzoljának 2001-es megjelenésekor viszont nem mindenki hitt a platform jövőjében.
Az Xbox-divíziót 2003-tól 2007-ig, tehát az eredeti Xbox idején és az Xbox 360 első éveiben vezető Peter Moore nemrég az Iron Lords Podcast vendége volt, amelyben feltárta, hogy bizony maguk a játékfejlesztők is csak némi anyagi ösztönzéssel adták meg a fennmaradáshoz szükséges támogatást.
A YouTube-on futó műsorban Moore arról beszélt, hogy ezekben az időkben már pusztán ahhoz is "nagyon nagy csekkeket" kellett írniuk, hogy a játékok ugyanakkor jelenhessenek meg az Xboxra, mint a PlayStation 2-re, mivel a jóval szűkebb célközönség önmagában cseppet sem ösztönözte a stúdiókat a portok elkészítésére.
"Nincs olyan bázisod, amelyre hivatkozhatnál. Csak előrejelzéseid vannak, már ha valaki hisz nekik egyáltalán.
- idézte fel a platform akkori helyzetét a játékipari veterán. Ez esetenként akár 5-20 millió dolláros extra költséget jelentett a Microsoftnak, mivel Moore megfogalmazásában a 2000-es évek kiadói és fejlesztői a "Sony zsebében voltak". A japán cég a Sega kihullásával gyakorlatilag egyedül dominálta a piacot, miután az elképesztően sikeres PlayStation sikerét megfejelve az ezredfordulón előállt a konzol második, végül még népszerűbbé váló generációjával.
Moore visszatekintve úgy véli, hogy az Xbox színre lépésével kialakult verseny jót tett a gamingnek, és nem arról szólt, hogy megossza a közönséget. A korábban a Reebooknál és a Segánál is megfordult menedzser 2007-ben az EA Sportshoz távozott az Xbox-részleg éléről, 2017 és 2020 között pedig még a Liverpool FC vezérigazgatói székét is megjárta.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!