A The Ultimate History of Video Games, Volume 2: Nintendo, Sony, Microsoft, and the Billion-Dollar Battle to Shape Modern Gaming nem csak a címe miatt lett egy fontos olvasmány. Steve L. Kent ezekben a könyvekben szedi össze a játéktörténelem egészét, amiben persze a Metal Gearnek és a Konaminak is megvolt a maga szerepe.
Kojima sorozatának harmadik felvonása nagy sikert aratott az Xboxon, de a folytatás csak a PS3-ra futott be. Akkor mindenki exkluzivitási szerződésekre gyanakodott, de a könyvből kiderült, hogy nem erről volt szó.
A Vol. 2-ben szerepel egy interjú egy korábbi Konami fejlesztővel, Ryan Paytonnal, aki elárulta a valódi indokot a port hiányára.
"Egy nap a Konami R&D csapata összehívott egy meetinget, és megmutatta, hogy mire jutottak: a Metal Gear Solid 4 csodálatosan simán futott egy Xbox 360-on."
A gond nem a játékkal vagy a kiadás körüli pletykált megállapodásokkal volt: a meghajtó volt a ludas. A Sony lehetővé tette a Konaminak, hogy a Metal Gear Solid 4-et két blu-ray lemezen adják ki, de az Xbox 360-as változathoz ennél sokkal több lemezre (DVD-re) lett volna szükség. Payton elmondta, hogy a Microsoft még petíciót is írt Hideo Kojimának, hogy portolják az MGS4-et Xbox 360-ra.
A végén minden csak a hardver gyengeségére vezethető vissza. Sokan gyűlöltek fejleszteni a PS3-ra, de az tagadhatatlan volt, hogy a fekete műanyag alatt egy jóval combosabb hardver pörgött, mint a Microsoft konzoljában.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.